nu ska vi välja..

Sv: nu ska vi välja..

Moderne var en fransk hingst som importerades till Sverige i mitten av 60-talet. Han var känd för att lämna rätt så heta avkommor. De finns dom som minns honom med fasa än idag. Jag fick en kommentar en gång: -Jag trodde det blodet hade blivit utrotat!
Vi råkade ha ett sto med honom som morfar, och hon betedde sig ganska likt Agena. Som Love_Energy beskrivit. Att hon sedan hade El Famoso som pappa gjorde det väl knappast bättre.:angel:

Jag kommer ihåg två Moderneavkommor som jag brukade rida, Musketör och Dior och visst var dom ganska starka men inte var dom några riktiga idioter.;) Däremot var dom jättegranna och ganska stora med bra steg - riktiga ridhästtyper. Dom kunde galoppera men båda var ganska sköra och fick senor om jag inte missminner mig.

Jag fick en rekommendation om ev ta Duty Time (stå nära med:D ) och dem sa att han skulle passa min dam, men han är väl sprinter?

Jag har fått för mej att min dam är stayer/miler och hennes båda föräldrar är sprinters? Har jag fel?

Skulle man kunna få sålt en sån avkomma?

Jag fick en rekommendation om ev ta Duty Time (stå nära med ) och dem sa att han skulle passa min dam, men han är väl sprinter?

:eek: :eek: :eek: Hade inte ditt sto nerver/humör? Skulle aldrig våga använda D.T till annat än brutalt snälla ston.

Jo precis väldigt mycket nerver och ett väldigt växlande humör så ja.. Läst några trådar har på buke om honom och det låter väldigt stirrigt

Jag fick en rekommendation om ev ta Duty Time (stå nära med:D ) och dem sa att han skulle passa min dam, men han är väl sprinter?

Jag har fått för mej att min dam är stayer/miler och hennes båda föräldrar är sprinters? Har jag fel?

Skulle man kunna få sålt en sån avkomma?

Känner din dam sen hon var i träning och jag hade definitivt INTE andvänt D.T........... :eek:

Skulle rek. Songline som många andra.

Känner din dam sen hon var i träning och jag hade definitivt INTE andvänt D.T........... :eek:

vad trevligt att du känner till henne:)

jag tänkte dessa efter ha läst om honom på buke, songline skulle suttit fint men det är väldigt långt att köra från skåne till sthlm (knivsta) och sen det inte blir nåt...:(

Du behöver väl inte köra själv till Knivsta. Hade det varit min häst så hade jag skickat henne med en av transportörerna som kör starthästar mellan Täby-Jägers och låtit henne stå kvar hos Karin tills hon är färdigbetäckt och kollad med UL första gången. Har du lite koll på när brunsten bör komma så ska hon inte behöva vara borta mer än ca en månad. Brantshammar är kanon att ha att göra med och hästarna trivs bra där!

Jo transport är en tanke, men hon åker inte så bra transport, väldigt orolig och tappar otroligt mycket i vikt (hon har tävlat en gång på täby), inte för att dem tar väl hand om henne utan för att hon reser dåligt..

sen är den en penga fråga med, vad kan tranport dit och hem kosta?

Om du inte vill resa med henne så finns det ju en del hingstar i Skåne att välja på ; Mandrake el mago,Distant Thunder, Nicolotte,Swedish Shave, Jeune Homme.mfl.mfl.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka