Nu ska vi gå kurs =)

B

Benso

Jag å Benso ska bli grymma :D
Vi behöver det hela familjen... och eftersom ingen annan riktigt har tid så blev det jag som fick det uppdraget! :)

Vi har gått en valp/grund kurs med honom... Men vi var ganska överens om att det inte var nån höjdare... kursledaren hade inte riktigt dom kunskaperna som vi tyckte var behövliga för att hålla en sån kurs...

Så jag behöver lite hjälp av er... Vet ni nån bra klubb som har bra lydnads kurser? jag bor i Norrtälje (norr om sthlm) så ja vill inte sitta å åka land å rike runt ;)

//Fia

Sv: Nu ska vi gå kurs =)

Jag kan omformulera mig lite...

Vad ska man se till att kursledaren har för "utbildning"?

Eftersom vår vovve är förarvek så krävs det ju inte mkt för att få honom att förstå att han gjort fel... Därför vill jag inte inte att det blir, som ja tyckte det var på grundkursen, lite för hårda tag för hans psyke!
Om man är för hård på honom så blir han bara knäckt, det är ju självklart inte det vi vill...

Så vad ksa jag tänka på när jag ska ringa... ska ringa dom imorgon kväll.

hjälp mig nu :D

Om vovven inte tål speciellt tuffa tag (inte för att jag tror att många tränare kör med det nu, men ändå) så skulle jag se mig om efter en IMMI-instruktör, tex. Hundens Hus (finns i stockholm vet jag).

I övrigt måste jag säga att jag och lagotton nu är inne på vår fjärde kurs (har tidigare gått valp, unghund samt kantarellsök) och vi har lika kul båda två!!!

Tack :) :bow:
Jag ringde till en annan brukshundsklubb igår som oxå ligger här i närheten... Och på telefon så verkade kursledaren vara mkt vettigare än den förra, framförallt så verkade hon kunnigare och med mkt mer erfarenhet.

Om detta inte går vägen så ska ja kolla på hundenshus :)

Jag vill ju att vi ska ha roligt på kurserna... Det är ju det som är målet för alla iofs ;) Efter en lydnads kurs så tänkte vi gå nån sök eller agility kurs :) Men det känns som att vi måste ha lite mer kött på benen först :smirk:

Jo, det är väl inte så populärt att ha en flängboll till hund som bara ska fram till kurskamraterna när man ska träna ;) . Har för övrigt också planerat att ta nån agilitykurs nästa år!

haha näe verkligen inte...

Lite därför vi går oxå... för att få lite mer social träning... Han är kanon duktig när man är själv, men är de andra hundar i närheten är det ju mkt roligare å kolla vad dom gör än att lyssna på matte :smirk:

Agility tror ja han kommer älska... idag har vi tillochmed hoppat över vattenpölar :bump: :D

Liknande trådar

Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 916
Senast: ako
·
Övr. Hund Har gått två tillfällen på grundkursen nu. Jag visste redan från början att jag kommit längre än momenten som en grundkurs är byggd på...
2
Svar
36
· Visningar
2 356
Senast: Jadzia
·
M
Övr. Hund Är det någon här dom har erfarenhet av osäka hundar i barnfamiljer ? Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn. Vi har en liten (storlek...
Svar
2
· Visningar
2 008
Senast: koftena
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 007
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama