Byta kurs, tänker jag rätt?

Sv: Byta kurs, tänker jag rätt?

Knäcks?
En bruksschäfer?

Nej, nej!

Flytta du över till tävlingskursen istället. Finns ingen anledning att traggla grunder ni redan kan. Det brukar inte vara några proffs på tävlingskurserna heller utan helt vanliga hundägare precis som du. Så det behöver du inte vara orolig för.

Den kursen jag gick bestod självklart av en del teori och att hoppa in halvvägs i en kurs känns totalt meningslöst, då har man ju missat massor.
TS gör som hon vill, men jag hade väntat tills nästa kurstillfälle att gå tävlingslydnad med tanke på att hon själv är ny inom tävlingslydnaden.

Dressylänk, alltid. Det är ändå det enda vi får tävla i inom min gren.

Vanliga halsband är i mitt träningssätt oanvändbara och de där dressyrhalsbanden i nylon gillar jag inte.

Jag går emot massan och tycker att du ska byta :)

Det är väl tävlingskurs 1 som det syftas på att du skall byta till och det tycker jag nog att ni är redo för faktiskt. Det är inte med sikte på tävling som denna kurs genomförs ( det är kursen efter ).

Jag tvekar inte heller på att dom borde klara kursen,
men ser jag till upplägget vi hade och det hade gått 4 ggr på kursen redan va?
Isf hade jag missat genomgång och påbörjan av bla. hur man själv ska gå vid fotgående, grunder till ställande och läggande under gång. Påbörjan av platsläggning. Påbörjan av apporten.
Alla kurser är ju inte upplagda likadant, men hade jag kommit in i min kurs gång 4 så hade jag inte fått ut mkt av kursen eftersom jag missat så himla mkt viktig teori och grundarbete.

Jag tror i läget som denna att Gotlandsrusset faktiskt kan få lite vägledning och chans att öva lite hemma, så långt tror jag inte dom hunnit i kursen.

/ C ( tillhör samma klubb)

Teorin kan man alltid läsa in själv. Jag tror TS har större chans att få den hjälp hon behöver på tävlingskursen och också får det enklare att hitta träningskamrater för framtiden i den gruppen.

Knäcks?
En bruksschäfer?

Nej, nej!

Flytta du över till tävlingskursen istället. Finns ingen anledning att traggla grunder ni redan kan. Det brukar inte vara några proffs på tävlingskurserna heller utan helt vanliga hundägare precis som du. Så det behöver du inte vara orolig för.

Som sagt, dumt ordval. Jag knäcks nog snabbare än hunden :o

Ska kolla nästa gång med kursledaren hur långt komna den andra kursen är. Om jag inte räknat fel så startade den samtidigt som grundkursen, alltså den 1 april och har därför kört fyra gånger, nästa gång är femte. Det innebär att jag blir inslängd mitt i alltihopa. Vet inte hur mycket man missar på det.

Känns som alla är proffs där utom jag haha!

Men alltså, om du redan har missat typ halva kursen känns det ju helt värdelöst att byta till den kursen? Bättre att gå färdigt grundkursen och SEN hoppa på en annan kurs. Annars kastar du ju bort en massa pengar.

Jag går emot massan och tycker att du ska byta :)

Det är väl tävlingskurs 1 som det syftas på att du skall byta till och det tycker jag nog att ni är redo för faktiskt. Det är inte med sikte på tävling som denna kurs genomförs ( det är kursen efter ).

Jag kanske missförstod henne! Du får förklara mer imorgon! Kanske kan vara värt att byta ändå.

Ja, ska kolla hur många gånger dom gått! Är ju kurs till hösten igen!

Kl

Någon skrev att dressyrhalsbandet i nylon är kasst, det är de jag har! Hatar det! En länk kanske kan vara smidigare!

Det var jag som skrev det. Och ja, jag tycker länk fungerar mycket bättre.

En tunnare då eller? Helstryp?

KL

En bild från igår, fullt koncentrerad på kursledaren.
292687_10150556047163039_634893038_7793453_396564412_n.jpg

Jag har en ganska tunn kedja med raka länkar som sitter rätt tight mot hundens hals. Inte så hårt så den inte kan andas men heller inte så lös att den åker ända ned mot nackslutet. Den går precis att dra över hundens huvud utan att det tar emot.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka