Nu Ska Kaninen Kastreras.

A

always_TsT

På måndag är det dags, då ska min kaninhane kastreras. Jag är faktiskt lite nervös över detta, men det kommer nog gå bra. Han ska släppas ihop med sin hon-kompis när han läkt och så. De gick nämligen tillsammans förut (då vi fortfarande trodde att han va en tjej:D) Men hur länge ska han gå för sig själv innan jag kan släppa ihop dem?? Någon som vet? Är det bäst att ha honom i en vanlig "gallerbur" med spån i? för han går nu i en stor "box" med halm o hö i, jag tänkte att det kanske var bäst för honom att va i en lite mindre bur som är lättare att hålla ren... Någon som kan ge några tips?

Sv: Nu Ska Kaninen Kastreras.

En månad bör ni vänta efteratt han blivit kastrerad, då finns det ingen risk att dem kan få ungar.
Min kompis hade sin kanin på filt/handduk de första dagarna för att det inte skulle vara så dammigt, och sen gick han som vanligt på spån som mockades varje dag.

Lycka till! :)

En månad bör ni vänta efteratt han blivit kastrerad, då finns det ingen risk att dem kan få ungar.
Min kompis hade sin kanin på filt/handduk de första dagarna för att det inte skulle vara så dammigt, och sen gick han som vanligt på spån som mockades varje dag.

Lycka till! :)

TAck så mkt :idea:

Jodå, de kan faktiskt få ungar efter enbart en månad.
Vet de som gjort misstaget och satt ihop sina kaniner efter 4 veckor, och 4 veckor senare ploppade det ut bebisar.
Jag väntar alltid minst 8v, för att vara på den säkra sidan.
Hellre vänta lite längre, än att få en kull ungar, som ju var det man ville undvika när man kastrerade.

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: hundvalpen
·
Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 511
Senast: Dopy
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 350
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar