nu ska ja operera mig

S

strösslet

hejsan! för er som läste min sista tråd så ska ja göra en övervikts operation... I MORGON :O sitter på hotellet i Ersta/sthlm nu och börjar bli nervklen som bara den...

mmen guuuud vad jag saknar min son :( nå så frúktansvärt, pappan skickade en filmsnutt på telen alldeles nyss.. tårarna bara föll.... ja frågar hela tiden mig själv " är det värt att vara utan min son de här dagarna" är de värt riskerna" ush.... men samtidigt måste ja göra den här operationen för annars får ja inte vara med min sons uppväxt för ja kommer inte överleva min övervikt.....

vet inte va ja ville med den här tråden... bara skriva av mig lite.. och ja har så tråkigt....

har iaf skrivit "min önskan" om de skulle hända mig något... och de va ju inte bara sonen att tänka på.. HÄSTEN åxå hehe... hade helt glömt bort honom så han la ja till i dag....

kram på er alla håll tummarna för mig i morgon hela fm :P

kram:bump:

Sv: nu ska ja operera mig

Vill först och främst säga att jag beundrar dig att du tar tag i detta och genomgår en operation. Du är supermodig! :bow:

Och som sagt det kommer gå galant, skickar en liten peppdans och massa värmande lycka till kramar!
:banana::banana::banana:

naaw tack :))) jo jag känner att ja måste, ska ja kunna vara mamma fullt ut och busa och härja med min son så lär ja göra de här för ja klarar det inte själv, en del kanske tänkar " de är väl bara att äta mindre och röra på sig" men ja väger 164kg och det är inte lätt att röra på de kg måste ja säga.... min mor och bror har gjort samma op och de ångrar inte en sec :)
80kg tror dr att ja kommer kunna gå ned med hjälp av den här open, och de önskar jag, jag blir glad om ja går ned 40 för då kan ja kanske orka ta tag i resten :)

tack för peppdansen ;) ja ska göra precis som bananerna nu ;) heheheheheh kram kram

Vad härligt att du funnit styrkan att genom gå operationen med allt den innebär! :laugh:

Jag tycker precis som viv att du är modig! :bump:

Jag ska tänka på dig imorgon och skicka alla positiva tankar som går, många varma pepkramar, Maya

Du har redan tagit det största steget - beslutet. Nu ska det bara genomföras och det kommer gå HUR bra som helst!

Du fixar detta och det kommer bli såå bra för dig! Hejja dig!! :bump::banana::bump::banana::bump:

Lycka till! Självklart gör du helt rätt!! Din son kommer få en lycklig mamma när du gjort detta.

Vill bara ge en klapp på axeln och säga att allt kommer gå bra. Några dagar utan sonen är det garanterat värt när du kommer få se honom växa upp och han får ha en mamma som kan och vill leka.

Försöker själv övertala min gubbe som väger ca 160 kg att ta tag i saken men det går trögt tyvärr. Är jätterädd att han ska få hjärtattack eller liknande och barnen inte ska få ha honom med när dom växer upp för det är inte kul för ett barn att förlora förälder (oavsett ålder).

Lite ot. Hur har du gått till väga för att få operera??

Vill bara ge en klapp på axeln och säga att allt kommer gå bra. Några dagar utan sonen är det garanterat värt när du kommer få se honom växa upp och han får ha en mamma som kan och vill leka.

Försöker själv övertala min gubbe som väger ca 160 kg att ta tag i saken men det går trögt tyvärr. Är jätterädd att han ska få hjärtattack eller liknande och barnen inte ska få ha honom med när dom växer upp för det är inte kul för ett barn att förlora förälder (oavsett ålder).

Lite ot. Hur har du gått till väga för att få operera??

:)

ja du ja började för 2-3 år sedan, jag gick till min HC till läkaren och frågade om den här operationen om de vore nått för mig och att ja provat mesta för att gå ned i vikt.... hon skickade en remiss till gävle ssjukhus kommer inte riktigt ihåg om ja var och träffa nån kirurg där på gävle, men vårdgarantin gick ut och jag bad att få byta sjukhus och fick då byta till huddik, åkte dit och gjorde alla tester och blev godkänd, de kunde ta 3 månader eller mer innan operation. jag blev gravid under den här tiden de ringde och sa att de hade en op tid när ja va gravid men jag lära såklart avböja. jag skulle ha ringt dem efter ja fött men det blev ju massa annat som gallsten. ihop med gallsten så tyckte dr på gävle sjukhus att ja borde göra gallan och gastric by pass samtidigt så de slipper öppna mig fler ggr...

Huddik kunde inte göra de, inte gävle heller och inte med så kort varsel eftersom de va så akut.. så de fråga om ja ville byta till Ersta sjukhus för de var kortare tid där. och såklart gjorde ja de. åkte hit på bedömning i oktober om ja inte minns fel.. och i dag är ja här så de går undan...

råder din man att göra detta för sin och eran skull.. om han absolut inte kan göra det själv alltså... det är en stor operation, men som för mig, dr sa att ja kommer inte leva så länge om de fortsätter såhär... 177 lång och 164kg... och då tar ja risken att göra denna op för att få ett långt och härligt liv med min son :)

tack så jätte mycket alla för pepp och lyckönskningar :) känner ingen oro just nu.. de kommer nog i morgon.. men de kommer gå bra :) lite stressigt och pressigt men de är inte mer än va ja kan hantera :) kraaaam

Vill bara önska dig lycka till! Min syster gjorde op på Ersta i somras. Det är det bästa hon gjort säger hon. Har redan gått ner över 25 kg och ser ut som en smal fotomodell redan. Helt underbart. Peppar dig med kramar. Det kommer gå toppen. Kram.

Vill bara peppa som tusan, har folk i min omgivning som gjort op och det är en jätteskillnad! De mår mycket bättre!!
Du är modig och stark och grejar det här.

hejsan nu är ja uppe på avdelningen. :) operationen gick bra, fick stanna på uppvaket lite längre än vad ja skulle pga högt blodtryck illamående och yrsel. men nu är ja på avdelningen och är förvånatsvärt pigg, lite ont men inte mer än va ja kan hantera:) gud vad glad jag är att jag gjorde detta... mitt nya liv startar i dag!jag längtar tills ja kan börja rida igen, har inte suttit på hästryggen på 3år pga min tyngd. och jag ser fram emot allt bus och spring med min son :) och att orka allt.. :)

jag är så lycklig! får ev åka hem i morgon... beror helt på vad min mage säger om yoghurt lite fastare konsistens än de ja försöker få i mig nu... 1000ml klar vettska, drickbuljong och saft...... hehe kraaam

Vad skönt att allt har gått bra.

håller tummarna för att du får åka hem imorgon!

skönt att höra att du är så positiv! Det är väl en ganska lång återhämtningsperiod efteråt? Lycka till med viktnedgången!

det är så olika, 2veckor är jag sjukskriven iaf.. sen ska jag kunna lyft amin son utan problem enligt FK men själva återhämtningen och komma igång och äta och så kan ta tiiiiid... en väninna till mig innan hon började må bra så tog de 4-6 veckor efter op innan hon kunde äta och må bra.. men allt är så olika, min mor som åxå är opad kom hem 3dagar efter op och började måla möbler och mådde tok bra :O som sagt detr är olika :)

förhoppningsvis blir de bra för mig och attt allt flyter på. jag bor hos min mor och far med min son just nu så ja har mycket hjäölp och stöd när ja kommer hem :) kraaaaam

enligt FK blir gbp opererade bara sjukskriven 2 veckor OM de inte tillstöter nå komplikationer då såklårt. men jag som undersköterska inom älderomsorgen ska kunna gå tillbaka till arbetet direkt efter med tunga lyft och... helt sjukt... förrut blev man sjukskriven 4-6 veckor har ja för mig...
nu bara 2

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka