nu ska ja operera mig

Sv: nu ska ja operera mig

Men det måste du ju kunna få mer av läkarna! Har ingen erfarenhet av GBP sjukskrivningar men vid ex en viss typ av knäoperation blir en stillasittande "datanisse" sjukskriven 1-2 veckor medan en idrottslärare/polis/sjuksköterska får minst 3 månader.
Du ska absolut inte jobba som uska innan kroppen orkar! Hör med din läkare!

tanken är väl inte direkt att ja ska tillbaka till arbetet, utan fortsätta min mammaledighet... (är inte riktigt hundra än) men fortfarande så väger min son 9-10 kg, det kanske är lite, men det är iaf tungt för mig att lyfta från golvet och upp på s´kötbordet tycker ja innan ja opades...

så jag vet inte, ska prata med läkaren i morgon som rondar får se va han säger.....

å andra sidan går det utmärkt att sköta blöjbyten på golvet...

Är du opererad med titthål eller "stort hål"? Det gör nog stor skillnad. Jag har gjort 4 kejsarsnitt och efter det sista visade jag ponny på utställning 10 dagar efteråt. Nej, det var inte idealiskt, snarare kanske korkat av mig :p, men det funkade. Jag kunde springa med honom, om än inte full fart... Mina bäbisar har förvisso inte varit så stora när jag varit nysnittad (nähä?? :D) men jag har kunnat åka och handla i relativt normal omfattning.
Man blir numera inte sjukskriven alls efter normala kejsarsnitt, som en jämförelse.

Ja visst kan läkaren möjligtvis skriva ett intyg, men om FK har som praxis att GBP bara ska sjukskrivas 2 veckor så blir det nog knixigt att få igenom om som TS skriver ingen komplikation tillstöter ( och det hoppas vi ju såklart inte ) :)

hejsan alla! nu är jag äntligen hemma hos min son.. gud så ja har längtat!
har lite ont i sidan nu så ja lär hålla mig sträckt.. men ISH va man äter... hinner inte lägga ned skeden förän ja lär påbörja nästa portion... 2 timmar emellan och en måltid ska ta ish 40min.. ja ni kan tänka sig.. nu sitter jag och sippar på en dl kall mjölk.... men än så länge va de värt det :) hehe.. man måste tänka lite längre och jag ser fram emot när kg rasar av mig :D heheheheh

tror ni min sonblev glad att se mig ? :D hela han stråla och gissa vad.. nu har en tandkrona brytit ut ur tandköttet så nu är tänderna på gång :D min lilla goskrutt på 9 månader :D :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka