Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara som liten tröst: Här i Skåne var det en fralla som sprang iväg i mellandagarna. Sen kom kylan med många minusgrader och snö. Folk letade och letade. ID-hundar letade. Efter 10 dagar (eller nåt sånt) hittades den igen! Flera kilo lättare men vad jag förstått frisk och hel. Den hade dessutom haft sele med långlina när den sprang iväg så ägarna var ju rädda att den satt fast nånstans.
Det finns hopp! Om din dessutom varit jakthund så har den förmodligen lite kunskaper när det gäller att orientera sig som kan komma till nytta. Löper hon lär hon väl dessutom dras till andra hundar. Sprid informationen så mycket som möjligt så att hundägare och andra i området vet att det är hon om de ser henne! Hoppas att hon kommer hem snart
Det känns alltid så när de är borta, i de allra allra flesta fallen hittas hunden välbehållen och trött inom något dygn.Hon försvann 25 m hemifrån så det ligger en filt och mat vid dörren. Bor i lägenhetshus så vid den ytterdörren.
Polisen är kontaktad
Id hund inte tillgänglig
Har skrivit där jag kan
Ev hjälp med drönare imorgon
Jag är dock övertygad om att vargen tagit henne
Men jag hoppas jag har fel