Nu orkar jag inte mer

citron

Trådstartare
Vovven är nyss fyllda sex månader och har rejäl panosteit,har ätit femton dagar rimadyl utan effekt och tio dagar metacam med mycket liten effekt,han har demodex antagligen generell men det har jag inte på papper ännu om det är den lokala eller generella alltså.

Han får inte röra på sig pga panosteiten så gissa om någon är understimulerad oavsett om jag aktiverar inne,kani nte träna sitt eller så för han har för ont,han kan inte leta godis för han ska inte fara omkring.Han far som ett skållat troll i kopplet ute för hela han bara lyser enegi.

Han har börjat protestpinka inne för att han inte får vara ute tillräckligt och han tvärnitar med alla fyra i backen när man ska gå in för han vill inte och nu har han dessutom börjat äta dåligt.

Jag tycker inte han har ett värdigt liv längre,han har varit halt i snart tre månader utan förbättring,han har hunnit med att äta interceptor(mot demodexen),pencillin,rimadyl,metacam och han har dessutom haft svamp i öronen.

Jag älskar min hund men det känns fördjävligt att se honom lida och jag vet inte hur länge till jag orkar se honom så här.

Tack för att ni lyssnade......Citron
 
Sv: Nu orkar jag inte mer

Jag vet inte vad panosteit är för något men det låter ju verkligen ruskigt. :crazy:
Stackars vovve. :(
Hur stor chans är det att han blir bättre tror veterinären?

Edit: Läste om det nu, det kan tydligen hålla i sig tills hunden blir 2 ½ år. Vilket dilemma för dig! Han kan ju bli bättre om en vecka eller ett år. Hur länge ska du vänta.. ja, det är svårt att säga. =/
Men fungerar verkligen de smärtstillande såpass dåligt så han inte ens kan träna sitt?
 
Senast ändrad:
Sv: Nu orkar jag inte mer

När han har som ondast så ja då hoppar han på tre ben och vill inte sitta ja helst inte stå heller. Man ser när han lägger sig så vrider han liksom in det onda benet under sig så han inte behöver ta stöd på det.

Vetten vet inte när det blir bättre det kan ju som sagt var hålla i sig i två år till och det är förbanne mig inte juste mot hunden.

Det här är inget roligt läge......
 
Sv: Nu orkar jag inte mer

Men fy va trist. :( Hoppas det blir bättre snart! Men Panosteit är väl en inflammation i rörbenen och om jag inte missminner mig är panosteit ett fackord för växtvärk? Det går väl över va? Lycka till iaf!
 
Sv: Nu orkar jag inte mer

Åk och gör en artroskopi istället hos en riktig ortoped. Din hund kan lida av ett fel i armbågen och nej det syns inte på röntgen av så pass unga hundar.
 
Sv: Nu orkar jag inte mer

Jag håller med om det. Få en second opinion och om inte annat kan du kanske få hunden utdömd. Inte ett roligt beslut, men jag förstår att det inte är roligt nu heller.
 
Sv: Nu orkar jag inte mer

Vi ska till ortoped och det var en ortoped som tittade på plåtarna vi tog och de sa att det var panosteit.

Han har inte ont i armbågen utan hältan sitter i höger bak.
 
Sv: Nu orkar jag inte mer

Blir han inte bättre snart eller om de inte hittar något nästa vända så skiter jag i om de dömer ut eller inte och jag kommer ta beslutet att ta bort hur ont det än gör men hellre det än se hur han lider.
Och jag tänker inte mata med mera mediciner som ändå inte ger någon ordentlig effekt.
 
Sv: Nu orkar jag inte mer

Det är inflammation i de stora rörbenen och brukar också kallas växtvärk.Brukar gå över när hunden är 2-2 1/2 år.
 
Sv: Nu orkar jag inte mer

För mig låter det helt orimligt att ha en halt hund i 2år.
Inflammationshämmande mediciner brukar man ju dessutom få problem med magen som ett brev på posten efter ett tag.
Jag skulle nog resonera med vet och försöka få ett intyg på nödvändig avlivning. Även om jag inte fick det skulle jag nog ta bort hunden eftersom det i princip kan hålla på en fjärdedel av jyckens liv.
Precis som du säger det är inte ett liv att leva så för en hund.
 
Sv: Nu orkar jag inte mer

Det är väl levern som slås ut av Rimadyl och sådana saker. Min kompis (gamla) hund gick på regelbundna kontoller när hon åt Rimadyl. Hon blev halt på äldre dagar och de lät henne få smärtstillande så länge det gick och sen fick hon vandra vidare när det inte hjälpte något mer. Men det är ju som i rätt ände, en gammal hund...
 
Sv: Nu orkar jag inte mer

Jag resonerar precis som du.Och samtidigt så ser man ju dom dagarna då han är bättre och knappt halt alls och då vacklar jag och tänker men det är nog på rätt väg,jag väntar lite till och ser sen så har han en jättedålig dag då han hoppar på tre och då lider man igen.
 
Sv: Nu orkar jag inte mer

Jag lider med dig, det måste vara hemskt att kastas mellan hopp och förtvivlan på det här sättet. Frågan är, orkar du ha det så här i 2 år? Vad säger uppfödaren till hunden, har h*n några råd att ge dig?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 380
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp