Nu leker vi "Vad är grejen?"

Detta är första bilden (är flera bilder men denna visar alla delar)
Vet dock inte vad det är.
IMG_8989.png

När jag växte upp hade vi en mulltoalett där man bytte tunnor som var väldigt lika denna, där den övre ringen var för urin (tror jag). Dock verkar hålet i mitten opraktiskt... Var visserligen en axel för omrörning som stack upp någonstans, men får inte ihop det rent praktiskt.

När jag växte upp hade vi en mulltoalett där man bytte tunnor som var väldigt lika denna, där den övre ringen var för urin (tror jag). Dock verkar hålet i mitten opraktiskt... Var visserligen en axel för omrörning som stack upp någonstans, men får inte ihop det rent praktiskt.
Bästa förslaget hittills ändå! 👍👍

Precis så. Sådan Mulltoalett hade vi när jag var liten. Det på bilden är själva insatsen inuti mulltoaletten. Kisset skulle hamna på övre ringen och bajset i stora tunnan. Blir mera tydligt när man har hela mulltoaletten ihopmonterad. Man hade flera insatser, så det kunde komposteras ifred.

Precis så. Sådan Mulltoalett hade vi när jag var liten. Det på bilden är själva insatsen inuti mulltoaletten. Kisset skulle hamna på övre ringen och bajset i stora tunnan. Blir mera tydligt när man har hela mulltoaletten ihopmonterad. Man hade flera insatser, så det kunde komposteras ifred.
Tack, mysteriet löst! 😁😁👍

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
605
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 060
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar