nu lägger jag av (tornerspel)

Scorpan

Trådstartare
Efter 15 år som meldem i CN har jag valt att gå ur.

Anledningen är egentligen två. Först och främst har jag inte längre samma tid då jag jobbar helger och nätter nu. Har jag tur är jag ledig var tredje helg. Men sen har mitt intresse förändrats och fördjupats vilket innebär att jag vill ha mer medeltid än vad deras verksamhet erbjuder.

15 år är hälften av mitt liv och jag har varit med om massor, visst kommer jag sakna gänget men ändå känns det som det var rätt beslut.

2004 kommer således bli mitt viloår, eldens härskare kommer ligga i malpåse och all min energi kommer gå åt till mitt jobb och medeltidsveckan som jag offrar alla mina få semesterdagar till. Kanske jag kommer tillbaka till tornerspelsbanan 2005 om suget och glädjen är tillbaka.

Nu är jag medlem i NK som bedriver en bredare verksamhet och som förhoppningsvis kan fylla mitt behov för det medeltida (allt tyder på det). Hästen kommer satsa på hoppningen detta året tillsammans med sin ryttare.

Varför skriver jag då detta här? Enkelt - vet att flera medlemmar ur olika sällskap sitter här så på detta viset kommer fakta ut. Rykten blir så lätt felaktiga genom deras färd runt landet så kanske kan jag förebygga missuppfattningar nu.

Ett starkt påpekande känns viktigt just nu: Jag har _inget_ otalt med CN utan känner bara ett behov att få utveckla mitt egna intresse. :)

Så - nu vet ni! Hoppas ni får en bra tornerspelssommar!!
(har jag tid och möjlighet kommer jag till SM och hejar på er alla) :bump:

Klart du ska till SM! Du är ju en av dem jag hoppas på att få träffa där! :)

Och peta på Guisborne om du träffar henne och säg åt henne att skaffa internet hemma! :D

allt hänger på jobbet tyvärr :(

men får jag ledig och har nån bra möjlighet att ta mig dit så kommer jag =)

Gis var inte på senaste träningen tyvärr men nästa gång kanske =)

Skriver man inte in i anställningskontraktet sina rättigheter till semester i vecka 32 och liknande? ;)

Mina semesterdagar kommer spridas ut lite här och där hela sommaren för diverse spel :crazy: Tur att man har en förstående chef :bow:

Där ser man, sicken skolkare hon är :D

jag är ju nyanställd så jag har bara fått ihop 6 dagar vilka alla går åt till medeltidsveckan (plus några dagar jag måste kompjobba igop!) ;)

Åfan... :eek: När jag började mitt nya jobb så var det juni och då fick jag automagiskt 7/12-delar av de 25 semesterdagar jag har till mitt förfogande redan från dag ett. Konstigt ställe du är på... Har du inte tillsvidareanställning?

*suck* Jag skulle oxå vilja åka till Wisby. Är 3 år sen sist nu... :cry:

Äh, ska du alltid vara värst? :rofl: :rofl:

Jag vill jättegärna dit igen, men ska jag dit så vill jag nog ha pållen med mig och det blir plötsligt ett ganska stort projekt. Man kan ju inte precis bara ta manteln, åka dit och sova på ringmuren... :crazy:

Du skall göra det du käner är rätt för dig själv. och det värkar ditt beslut vara. Hoppas vi ses snart på en tränig hos NK då jag har blivit fisk igen har pengar och defenetivt en frisk häst igen. Kramar

nä men gärna bäst :rofl:

skämt åsido har jag inte haft tid att åka de senaste 10 åren pga tornerspel så det ska bli skönt att vara ledig i sommar

Hallååååå! Jag KRÄVER åtminstone en LITEN Buketräff i samband med Medeltidsveckan, så jag får se er allihop IRL!

Själv är jag inte inne i medeltidssvängen och lär nog inte bli det i år heller, är fullt upptagen med att arrangera Ridkonstens Vänners träff i Bunge helgen efter!

Nån som vet något om slaget på Röcklingebacke som de ska sätta upp förresten?

2004 kommer således bli mitt viloår, eldens härskare kommer ligga i malpåse och all min energi kommer gå åt till mitt jobb och medeltidsveckan som jag offrar alla mina få semesterdagar till. Kanske jag kommer tillbaka till tornerspelsbanan 2005 om suget och glädjen är tillbaka.
Lycka till med framtida projekt! Återstår att se om "Eldens Härskare" klarar att hålla sig i malpåse mer än ett år :p :rofl:

Med Ridderliga Välgångsönskningar

Hertigen

du hertigen...

jag har några foton på er från SM som jag tänkt att ni skulle ha fått se på SRSmötet. Nu kom ni ju inte hörde jag men jag tänkte som så - om det finns nån adress så kan jag ju posta dom till er. Så ni slipper vänta tills SM för att se dom. Måste nog erkänna att Gripen fastnade på många av bilderna men hans häst är så fotogenisk... =)

Du kan väl PMa mig om det finns nån adress :bump:

Uppdatering:

Vet nog att mitt beslut att lämna CN efter 15 år förvånade några, rykten har redan kommit igång och jag har fått dementera rykten om att jag lagt av för gott... :eek:

Nu tänkte jag uppdatera er lite. Det har gått lite mer än 1 månad sedan jag gick ut med det offentligt och visst har jag oroat mig för hur jag själv skulle känna efter ett tag.

Nu vet jag! Att ta beslutet att byta sällskap, ge riddaren ett sabbatsår och försöka bara njuta har gett mig en livsgnista inför säsongen igen. Jag ser fram emot att få vara med på spel (som väpnare, gycklare, fin dam eller whatever) igen. Det är t o m så att jag nästan räknar dagarna ;) Jag trivs som fisken i vattnet i NK och har redan börjat utveckla mig igen. De visade sig vara en otrolig bank av ny härlig information för en kunskapstörstande galning som mig.

"kommer du inte sakna att rida spel då?" får jag rätt ofta höra och svaret kommer direkt: Nej, jag är faktiskt inte så "kåt" på att rida spel just nu (förresten så är det 13 år sedan jag red mitt första tornerspel...) Hästen behöver mer erfarenhet och det får hon chansen att skaffa sig genom att följa med och vi deltar på träningar när dom inte krockar med mitt jobb och jag har t o m planer på att sy en ny klänning till sommaren :o :o :o

Nåja, nog babblat...Ville bara berätta att även om jag tvekade stundtals så tog jag verkligen rätt beslut för mitt egna bästa.

Re: Uppdatering:

Huvudsaken är att det känns RÄTT!
Jag har också valt bort vissa grejer nu på sistonde eftersom jag tillslut kände att det bara stressade mig :-( Men nu känner jag mig så sugen igen (skön känsla!) så det ska bli härligt när jag tagit studenten om en månad och får mer tid över :-)

Re: Uppdatering:

det är just detta suget jag har saknat på sistone. Känns skönt att faktiskt längta till nästa tornerspel! :bump:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn För en gångs skull är vi inte alls överens hemma. Det börjar bli jobbigt att vara gravid och vi har helt olika åsikter om hur mycket tid...
2
Svar
28
· Visningar
3 340
Senast: Jippo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV