Nu har marken frusit

malinsky

Trådstartare
Hur rider ni när det har frusit på i backen? Travar och galopperar om det inte är för knöligt? Skrittjobbar bara?
 
Sv: Nu har marken frusit

Jag gör allt möjligt, så länge det inte handlar om jätteknöligt!
Min häst är rätt säker på foten, så det brukar gå bra!
 
Sv: Nu har marken frusit

Jag brukar jobba nästan som vanligt om det inte är för knöligt i marken.
 
Sv: Nu har marken frusit

ridbanan blir inte att tänka på när den frusit då den brukar vara jätte knölig... istället rider jag på en åker... där gör jag nog det mesta... speciellt om broddarna är på...
 
Sv: Nu har marken frusit

Skrittjobbar precis som vanligt, travar och galopperar efter hjärta och hjärna. Dvs med förstånd, beroende på hur underlaget är just där jag rider.

Vissa trädor, brukar man hitta ridbara fläckar på, så pass att man kan göra en liten fyrkant eller volt att jogga lite på.

Vissa skogsstigar, är fortfarande kalasfina att trava och ta korta galopper på.

Men mestadels blir det nog skritt, till dess att snön kommer som ett mjukt täcke.

Idag var det inte bara skritt :angel: och matte, Ingela, hängde löst... :crazy: Som tur var, hade vi Timas sambo med som stoppkloss. Annars vet jag inte var vi hade hamnat... Haparanda, eller Smygehuk... :rofl:

Det är inte lätt med 22-åriga unghästar. Då är det bra att den lika ungdomliga 25-årige sambohästen är med som sagt... :bow:
 
Sv: Nu har marken frusit

hej ! här har inte marken frysit ordentligt. Det har regnat rätt så mycket och inatt och idag har det varit snöslask. Så i skogen var det väldigt blött idag. Men när det fryser så tar jag det bara lugnt där det är knöligt, vilket det som tur är inte är på speciellt många ställen :)
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: Kamomilla
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 389
Senast: Cs218
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp