Nu har kattungarna fötts! *bilder*

Sv: Nu har kattungarna fötts! *bilder*

Jag tänkte mer som så att det är människorna som ska ta hand om djuren som klantar sig snarare än djuren då de inte kan tänka så långt.
Sorgligt iaf. :(

Jo det är sant..
Han fattar ju inte det.. Men han förstod nog att nåt hänt idag för han har inte varit sig lik. Ledsen och moloken.
Mamma katt ska vi inte prata om.. Hon nosade ju på den.. :cry:

Olyckor kan hända den bästa. Det var synd att det skedde men
sånt är faktiskt livet, man kan inte vara felfri.

Olyckor kan hända den bästa. Det var synd att det skedde men
sånt är faktiskt livet, man kan inte vara felfri.

Så sant så sant.
Var lite orolig för kattmamman igår. Hon gick bara dit och satte sig hos dem, sen gick hon bort igen och de små satt och ropade på henne men idag verkar hon vara sig själv igen..
Var lite orolig att detta skulle göra att hon skulle strunta i de 2 hon har kvar.
Men nu ligger hon och myser med dem och de är nöjda och belåtna.:love:

Nu har de vuxit lite de små sötnosarna!
De busar massa nu men balansen är inte den bästa när de ska tackla mamma som får ta ett och annat smånaffs i örat. :D

GetAttachment_red.jpg

Här sitter de små och spanar på mig med telen. Det tyckte de var jätteintressant.
De är nu 31 dagar gamla och har börjat äta vanlig blötmat så smått.
Växer så det knakar minsann! :bow:

Nu har liten till vänster ovanför blivit lite större:

LillaPhilip.jpg

Lilla Philip som kom tillbaka till mig igår då min bror inte hade möjlighet att ha kvar honom.
Så efter sorgen att jag förlorat min förra katt Sudden för ett tag sen så har jag nu fått min lilla bebis som ersättare.
Han kommer bli en perfekt sängvärmare i nya huset. :bow:

Kanske dog kattungen av något hunden gjorde, kanske lyfte han den fel. För om han bara lyft ut den och den fortfarande levde så borde mamman ha hömtat tillbaka den. Kattungar brukar inte bli nerkylda till döds så snabbt. Eller så kanske det var kattmamman som lyft ut den för att det vart något fel på den.

När jag tar ut mina småungar ur bolådan för att titta på dem eller väga dem och de skriker blir mamman alltid orolig och ska komma och hämta den direkt.

Hmmm.. det här var ju längesen.
Minns att kattungen hade varit väldigt blöt. (Syntes i pälsen att det jätteblöta hade torkat)
Så att vovven hade slickat på honom väldigt mycket var ganska tydligt iaf.

Jag vet inte hur den dog och det är inget jag funderar på särskilt mkt längre.. :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 979
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Jag har en hona (Birma)här hemma som är parad för ca 5 veckor sen. Hon visar alla dom vanliga tecken på att vara dräktig. Hon har fått...
Svar
6
· Visningar
8 059
Senast: bengeten
·
Övr. Katt Vänder mig till de som är insatta i katters sociala relationer och deras signaler sinsemellan. Har 2 katter, en hona 8 år och en hane 12...
Svar
0
· Visningar
1 008
Senast: mackan
·
C
Övr. Katt Vi har gett en förvildad kattunge ett hem hos oss. Han är inte direkt förvildad nu längre utan väldigt social. Ingen vet exakt hur...
Svar
2
· Visningar
1 726
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama