Nu har jag varit hos Equiterapeuten

L

Lord Owen

För er som är intresserade så var jag (äntligen!) till ET med min häst igår, och som jag hela tiden vetat men inte kunat bevisa så satt problemen i ryggen. Han hade snett bäcken, och gud vet hur länge han haft det. :crazy:

Hur som helst, ET knäckte det rätt och påstod att detta var en stor del av orsaken till hovslagarproblemen, käkspänningarna, bettproblemen, hältorna, ridproblemen osv osv. Jag hoppas han har rätt. Så om Owe inte får ett återfall nu (peppar peppar..) så ska han vara fit for fight att börja tränas igen. :) Lugnt givetvis, idag ska vi promenera. :D

Känns härligt att veta vad det var, så mkt tid och pengar som jag lagt ner på den här hästen. Nu har vi tagit oss över ett nytt hinder på den långa vägen till den häst han kan bli. :bump:

Sedan undrar jag om någon här vet något om vad snett bäcken kan bero på? Och annan fakta kring det?

Bilder8juni2005005.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu har jag varit hos Equiterapeuten

vad skønt att det har blivit ordnat.

Ett snett bæcken kan komma av olika orsaker, gått omkull i hagen, snett från fødslen.

Många travare jag har møtt har haft det enligt vad jag fick førklarat av en annan var att pga dom 90% av træning på banan går i samma varv.
(Dom værmer visserligen hæstarna innan lopp "baklænges")

Kan nog æven vara att man omedvetet jobbar dom mer i ett varv så dom blir oliksidigt musklade & belastar ett bakben mer & mer (osæker)

Liknande trådar

Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 012
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej Känner att jag behöver tips och funderingar på hur jag ska gå vidare med min 5 åriga valack. Historik: Började slutet av...
2
Svar
27
· Visningar
4 171
Senast: Speedway
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 148
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Är osäker på om tråden är placerad rätt... om den ligger helt fel får modd gärna flytta :) Jag har ett litet dilemma som jag inte...
2
Svar
21
· Visningar
3 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat