Nu har jag ridit

Sonic76

Trådstartare
MIn sto har vilat i typ fyra år pga tidsbrist o föl men i lördags bar det av på en kortare tur.
O hon som alltid varit svår att sitta upp på stod som en staty och jag kunde använda pallen sen gick hon i rask skritt o tyckte det var görskoj.
Hon sackade lite på slutet men hon njöt i fulla drag o jag med fast nu har jag blåmärken o träningsvärk, men vi ska fortsätta detta positiva. Hoppas bara orken räcker för mig. NU är dt iofs bara skritt som gäller ett tag men ändå..
 
Sv: Nu har jag ridit

Visst är det roligt när man äntligen kommer igång!
Jag brukar ställa av mina hästar på vintern ett tag, och sen uppleva igångsättandet på vår/senvinter. Och det är lika roligt varje gång.
Och hästarna uppskattar också dels att få vila och avra ifrån ett tag, och sen att få komma ut på promenader igen.
 
Sv: Nu har jag ridit

kul att du tycker det är roligt att ställa av dina hästar ;) själv är det något jag bävar för, själva igångsättningen, då den största damen (176) blir väldigt pigg...

till ts: vad roligt :D kan tänka mig känslan efter 4 år!!
 
Sv: Nu har jag ridit

Jo känslan dan efter var också rolig speciellt som jag skulle cykla fyra km till jobbet kl 5.30 på morronen o jobba 8 timmar
Men jag längtar till nästa gång. Tänk att alla farhågor kom på skam, jag njöt verkligen av att se hur roligt hon tyckte det var.
Jag som längtade efter ett föl till men det får vänta nu, det tar vi nästa år.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 053
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har faktiskt funderat över hur mycket värde jag har av att dokumentera mina ridlektioner här på bloggen. Ska jag verkligen fortsätta...
Svar
0
· Visningar
465
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 359
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 244
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp