Nu har jag förstått! (skriva-av-mig tråd)

Chili

Trådstartare
Var på min första privata dressyrträning igår... Är bara helt SALIG :) Att det kan vara så härligt, enkelt och underbart.

Jag har nu äntligen kommit på att det är dressyr min foderpålla är bra på. Och även jag. Det är bara jag som har gjort fel :crazy: Tänk vad mycket man kan lära sig på bara en timma! Tänk vad mycket jag kommer kunna efter nästa gång...

Det vara bara så toppen, allt vi gjorde var att försöka gå i en stadig form hela tiden på en stor volt i alla gångarter. Man kunde verkligen känna hur hon tog i med ryggen, satte under sig, sänkte tempot men inte steglängden. Just nu känns det som om jag kan bestiga vilket berg som helst :) Nella var glad också, glad att få arbeta, känna harmoni.

Även tränaren var glad, hon gillade att Nella ville arbeta och var så schysst, hon VILL verkligen göra rätt, bara jag också gör rätt. Och det var ju inte SÅ svårt, lite svårt och ansträngande såklart, men inte omöjligt på något sätt. Känns som om vi kommer komma en bit.

Förstår ni vad jag menar? Kommer ni ihåg när ni kände så mer er häst? Man svävar ju på moln i dagar efter en sådan "aha" upplevelse.

:bump:

Sv: Nu har jag förstått! (skriva-av-mig tråd)

:D vad roligt att du känner dig så glad och spara denna känsla till någon gång längre fram då man tycker att allt går åt skogen.

Aha upplevelser är nog det allra bästa man kan få.

visst är det underbart?:) :) :) :)
det är det bästa som finns tycker jag... när allting bara stämmer o man får höra det av ev. tränare o så!!!

Det var alldeles toppen :D Och jag o tränare funkade bra ihop, det var tur det, för hon var så bra.

Så igår när jag red ut kunde jag rida henne i form i alla gångarter :) Har väl typ kunnat göra det innan, men nu fattar hon direkt vad hon ska göra och hon är mera självgående, och hon njuter o frustar hela tiden. Så jag tror vi har hittat något som passar oss båda...

Jaa vad kul ! :p
Jaa jag har också haft en sån känsla och det är så härligt att man inte kan beskriva !! :love:
Asså man svävar på måln i flera dagar, längtar på att fp den känslan med mmin egna häst !! :love:

Det är det bästa som finns :love:

Ja, det är verkligen superhärligt!

Jag har fått flera aha-upplevelser¨på de senaste 3-4 träningarna. Jag har under en lång period befäst en låg form på min pålle, nu har vi börjat plocka upp honom, och rider honom i LA-form på träning. Han är balanserad, och jag kan bara sitta å njuta. Det var en helt underbar känsla att kunna sitta rida 10 meters volter i balanserad trevlig galopp utan att hästen stretar emot.

Vi har verkligen hittat varandra, jag har suttit med glädjetårar i ögonen de senaste träningarna, då jag aldrig trodde att min åsna kunde bli en så trevlig häst att rida.:love:

visst är det underbart? Jag bytte bett till min pålle å vips, så släppte allt i dressyren. Jag är fortfarande upp bland molnen. Red dressyr igår igen på hemmaplan å fick rysningar av välbehag. han tuggar, går i kanonform å jobbar grymt bra. Öppna, sluta, skänkelvik, några byten (inkl bakutsparkar), övergångar, ökningar, samla.... allt satt som en smäck! förr har jag fått rida livet ur mig på denna stora, framtunga häst - men med det nya bettet går han som en prins å han stormtrivs!

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 445
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Och jag önskar innerligt att de hade rätt men så är tyvärr inte fallet... :( Hur orkar man kämpa mot en så stor och fullständigt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
13 054
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2