Nu har jag beställt från Horze

cactuspower

Trådstartare
Kunde inte hålla mig ;) nej men jag köpte lite av det jag ansåg att jag behövde, lite saker som jag sneglat på länge :d och vissa saker som jag kände att jag behövde. Sedan får jag väll fynda lite mer till mig själv i Gbg, då blir det nästan bara till mig har jag bestämt. Det enda jag vet så här på rak hand som hästen kommer få därifrån är Back on track stallbandagetter...

Nå väl det här blev det i alla fall från Horze:

Eskadron Pro Dressage benskydd , har suktat efter Veredus länge men detta är ju samma stuk :d Köpte vita fram o bak
19223_M.jpg

Mountain Horse Sports Jodphurs, ser bra ut, ville ha något nättare jodphurs en mina blundstone, hoppas dom passar mina fötter bara
38325_M.jpg

Sprenger Ulta fit sporrar 15 mm m sporremmar i läder
39810_M.jpg

39902_M.jpg

Isabell Piaffe dressyrspö svart
42102_M.jpg

Sv: Nu har jag beställt från Horze

Lädergrimma svart från Finn-tack , tyckte den såg fin ut faktiskt
Det ska bli våran "åka-bort-grimma" ;)
22070_M.jpg

Christ fårskinnsnackludd till grimma
22215_M.jpg

Inte så intressant att lägga in bilder på, men sedan blev det också lädersåpa från Carry & Day & Martin (behövdes, jag är en flitig putsare ;) ) , mjuk lyxig rotborste och pannborste. Boxgrimskaft , sånna där i gummi typ , ska ha dom på stallgången har jag tänkt.

Nå, vad tycks??? :bump:

skoj med nya saker!

synd att jag inte ägde det där presentkortet du hade :( det hade varit slut på stört :) Hade inte ens behövt tänka efter. Hade bara klickat på köp, köp, köp, köp, köp :D

Ja, det är såå roligt och handla. Har haft uppehåll från shoppingperiod i flera månader nu ju ;) men nu kommer det bli en liten "shopping-drive", först dessa grejer, sedan blir det mässan på Eurohorse och den 15 mars gekås och ullared! :bump: så nu blir det en shopping-drive :)

Hästen har redan en massa grejer ju :p men det är så kul och handla.
Men nu efter att jag handlat det här så ska jag shoppa mest till mig själv , på gekås blir det väll mest till hästen igen dock , en del skötselgrejer o sådär mest då.

Men jag försökte faktiskt tänka till mycket denna gång och handla vettiga grejer. Jag var såå inne på sprenger bow balance ett tag men har ju redan ett par vanliga (som är super! ) och jag ska ju sälja av hoppsadlarna så det fanns liksom ingen mening med att köpa några just nu i alla fall. Kläder tänkte jag ju som sagt shoppa på mässan till mig själv :)

Har ju suktat efter denna typ av dressyrskydd lääänge, behövde nya sporrar så jag kunde ju lika gärna köpa nya sporrar med :p . Lädergrimma behövde jag med och tyckte finn-tacks såg
riktigt fin ut faktiskt. Längtar nu såå tills det att grejerna kommer :)

Senast ändrad:

Föresten, moderator - om jag lagt tråden på fel ställe, vänligen lägg in den på gnägg då :)

åååh gekås :love: dit vill jag igen, det är min prisklass :angel:

Fasen va du shoppar, visst i början ville jag inte köpa någoting till unghästen, men nu börjar jag skämma bort henne, min ponny var inte alls särskilt bortskämd. Tar man igen på den nya kanske? hehe

jag vill också till göteborg :cry:

Fattiga jag får stanna hemma och nöja mig med tradera :)

Jaa gekås är suveränt, älskar gekås :) synd att det är så himla långt bort bara. Men jag brukar ändå åka dit ett par gånger om året, var där senast kring jul :D , i två dagar dessutom :p .

Jag är en shopp-o-holic :angel: nej men förut köpte jag mycket basic grejer till hästen när jag inte haft henne så länge, mycket var förhållandevis bra kvalité för pengarna, men det var börjes-täcken, billiga grimmor, schabrak m.m. nu har jag bytt upp mig mer och mer och börjat satsa på mer kvalité. Hade ju helst satsat på det helt från början, men när man lagt ner en del hel pengar på hästen för det första, så har man inte råd och köpa massa lyx grejer, dessutom visste man ju inte i fall hon skulle vara värsta täckes-förbrukaren t.ex. eller om grejerna skulle hålla hyfsat skick osv. så i början hade jag bara det nödvändigaste.

Första dagen jag hade hästen ägde jag väll i princip bara borstar, massa schabrak, grimmor och grimskaft och nåt träns :p . Lånade sadel, täcken m.m under första månaderna :p tills jag hittade vettig utrustning själv.

När jag köpte hästen visste jag dessutom inte riktigt vad jag ville ha heller. Det slutade med ett halvblod i alla fall, men jag var faktiskt och kollade på t.ex. en fjord (hade kunnat tänka mig t.ex. en nordis eller fjord m god ridbarhet dock) , visste inte alls vad jag ville med min ridning osv. har alltid vetat att jag helst vill jobba med hästar dock. Nu har jag fin och mycket utv bar häst som har mycket kapacitet, siktar på att kunna bli tränare någon gång i framtiden och känner att jag tycker att det är värt att lägga mycket möda på träningar, jobba hårt och spaaaaaara (för ja är verkligen inte rik och bortskämd!) och ha lite tur ;) så att ja kan köpa det jag vill ha (rimligt dock ... )

Senast ändrad:

Lägger till mörkbruna handskar på min lista, från Roeckl (såklart !)
31445_M.jpg

Vad fina saker du har shoppat! jag blir så sugen på att sätta fart på min shoppingnerv nu, som faktiskt har legat i lä sedan i somras! :angel:

Ska genast kolla vad som finns på Horze jag med ju! :D

Vad fint! Själv beställde jag också från Horze förra måndagen och jag fick sakerna i torsdags. Dom är snabba tycker jag och det är man glad för.

Fina saker! Såna dressyrskydd har jag funderat på också, men har Proffesional's Choice redan och dom sitter inte alls särskilt bra på hans ben, så är rädd det blir bortkastade pengar.... :p

Har ju jacson-skydden för leriga/lata dagar, annars kör jag ju lindor.

Visst är det fantastisk kul att shoppa!? :D
Längtar tills torsdag...... :angel:

Vad fina benskydd! Vill också ha! :love:
Vad kostade dom? Dom borde man väl kunna hitta på mässan?
Är det bra passform på dom?

Alltid roligt att handla! Är så mycket jag vill ha nu! :p
Tyvärr är det inte lika trevligt för plånboken :smirk:

Jo jag hoppas verkligen skydden kommer passa henne, men vet folk som har veredusskydden och de verkar kanoners. Så jag hoppas att jag inte blir besviken på eskadronskydden.

Jag är för lat för och linda :p jag tror jag har lindat min häst med ridlindor En gång haha :D .

Jaa superkul och shoppa :bump: jag längtar tills fredag!

Om du menar skydden jag beställde så gick dom loss på totalt 1438:-
fast jag fick dom ju gratis :p .

oh vill också shoppa mer grejor till hästen men alla bara suckar när jag kommer med nytt:angel:

Måste handla något på fredag o sen får jag väl smuggla det till stallet:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 12 kvm utbyggnad?
  • Maxdos mediciner
  • Vilken bok/bokserie ?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka