Nu har ja bild på Legolas!

A

Anna_Fransiska

och Zalomon får vara me på ett hörn han me, hehe..

3-1-4.jpg

Zalomon är den brun, svarta virvle blandrasen..
& Legolas e den svart, vita...

Tackar så mkt! jo, marsvin är söta :love:! helt underbara djur..

finns de nån efterfrågan om Lunkaryamarsvin?
ja vet inte alls mkt om den rasen.. men kär e han!
dock en liten fegis.. va tycker ni om honom?

{3a142ad9-53cd-44ef-b9fa-25b6aaf970f2}.jpg

{731cff4b-4b8a-4dd0-b77b-18ce53d2fdf8}.jpg

kan ni inte se bilderna, så finns de i samma ordning här nere.
Legolas 1
Legolas 2

Påminner lite om en av mina griseknoar hemma
han e kanske me en Lunkaraya?? :confused:
Köpte honom i en djuraffär o man kan ju bara inte gå förbi när en sån pluttis sitter där :love:
2219640.jpg

jaadu, ingen aning.. ja kan typ inget om den rasen.. detta e typ de ända ja hittat om den..
Lunkarya
En svensk marsvinsras. Detta är den enda långhåriga rasen
som har en dominant lockighet och sträv päls. Den finns som
Lunkarya peruan, Lunkarya Coronett och även som
Lunkarya Sheltie. Tyvärr är den ganska ovanlig.

detta e nog min hane; Lunkarya Sheltie, men ja vet inte till 100%... han e ju ganska ung än så pälsen kommer väl..

Nog är han en lunkaryasheltie i så fall, en coronett har en crest, eller virvel, i pannan och peruanen har lång päls även på huvudet som växer fram över ögonen....

ja misstänkte de.. ja har haft coronet o sheltie tidigare.. men peruan har ja aldrig haft.. ser han fin ut?? han känns mager, Zalomon e mkt kraftigare o muskulösare.. 800 hundra vägde Legolas för en vecka sen (han e nog runt ett par månader).. o Zalomon e ju ca ett halvår o väger 900 g.. men Legolas verkar så smal!

Visst e dom! ja har en filmsnutt i en annan tråd.. men då måste man ha lunar för att kunna se dem.. tror ja..

Skitgullig marsvin.. jag ska lägga upp lite nya bilder på mina småttingar jag med. jag får föresten en ny om någon vecka :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 693
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama