Nu har hundarna åkt..

Gnist

Trådstartare
Genomkammade, kloklippta och fina, packades de in i bilen och vinkades av.

Första stoppet blir på Hemsön, dit de anländer om någon timma och det är där de ska övernatta, för att i morgon påbörja resan till Uppsala.

Där ska då denna lämpas över till Kamomilla

Rix-fin.jpg-mindre.jpg

Medan dessa två hänger med Prillan och hennes jämtar

Cujo6.jpg-liten.jpg

Molly_2_2.jpg_vand.jpg

Och på Söndag skall då alla tre in till mässan och ställas på wds av (för dem) helt okända handlers :D

Tyvärr, så ställer min hälsa till med rabalder för tillfället, så jag kan inte åka ner, men tack vare underbara och snälla vänner så får i alla fall hundarna komma till wds och bli ställda :love: :bow:

Sv: Nu har hundarna åkt..

Vilken otur, synd att tvingas missa ett sådant event!
Hoppas att det inte är något allvarligt o att du snart är frisk/bra igen :)

Lycka till med hundarna i alla fall. De är så coola dina djur så det funkar nog bra med andra handlers också. :bow:

Själv är jag hemma igen... åkte med kennelklubbens minibuss igår. Giss om det var skönt att komma hem efter 4 dagar borta varav 2 st på utställning. Tror aldrig jag varit i från familjen så länge.. saknade dem något otroligt. :o:D
Nila var alldeles galen när vi kom hem till husse :love::bump:

Lycka till med hundarna i alla fall. De är så coola dina djur så det funkar nog bra med andra handlers också. :bow:

Tack :)

Jo jag hoppas att det funkar bra, men tro mig med andra människor är hundarna inte fullt lika coola och som de är med mig :devil: :D

Fast de är ju lugna, trygga, snälla och sociala så jag räknar inte med att det ska bli några problem annat än att de lär vara lite ystrare än vanligt ;)

Sisådär ja, då var hundarna på plats nere i Uppsala och det är bara att konstatera att min förken absolut får spunk av ljudet som blir precis vid övergången till broar.

Oftast är det ju metall där en bit och ljudet som blir inne i bilen när man kör över är = katastrof för henne.

Dock släpper det tämligen omgående och hon blir sitt vanliga glada jag igen tack och lov, så det är ju inte så att hon lider av det och speciellt inte när man bor som vi och inte har sådana broar efter vägen :)

Spekulationen är ju att något hänt, som skrämt skiten ur henne innan vi köpte henne som unghund i samband med liknade ljud, men det lär man ju aldrig få veta misstänker jag.

I övrigt så är hon inte alls ljudberörd förutom av raketer som låter på liknande vis. De som bara smäller är inga problem, inga problem heller åka att hiss, traktor och annat skumt, eller andra ljud..

Inte heller är hon ju skottberörd på något vis, så något hemskt förknippas med specifikt det där skumma ljudet, helt klart.

Nej, det är klart. Så kan det vara.

Tänkte nog mest på Rix. När du lämnade honom med mig i S-vall var han hur lugn som helst. Tittade vart du gick o sen sa han att jag skulle klia honom. :D En klart fräck hund :love:
(min piper när jag lämnar med okända, är inte van det)

Jo, på det viset är de ju coola. Lämpade ju över Cujo till ordföranden i lokala klubben också och det var heller inga problem, fast det då var utomhus och enbart skällande och tjafsande jakthundar runt omkring. Han satt som ett ljus bredvid henne :love: :D

Haha, när jag först läste att de skulle till någon annan människa så blev jag lite "VA? ska de säljas? de var ju så fina..?"
Sedan såg jag att det "bara" var dags för WDS :D

Lycka till för hundarnas del och krya på dig!

:eek: :eek: :eek:

Säljas? Never :D

Är lite fundersam hur det ska gå med 3 okända handlers på utställningen faktiskt..

Haha, det var därför jag blev så förvånad. Jag skulle verkligen inte kunna se framför mig att du skulle sälja hundarna sådär!

Det går säkert jättefint!
Vilken tid (ungefär) kommer de vara inne i ringen?

Ringen börjar 08:30 och Cujo går först av mina, som nr 10 i ringen.

Om någon är på plats och känner sig manad att fota bestarna och dela med sig av bilderna sedan, så skulle jag bli jätteglad. Skulle gärna ha något att lägga ut på hemsidan/bloggen på dem i Stockholm och wds och eftersom jag sitter här uppe, så är det liiite svårt att fixa för mig på egen hand :mad:

Jag hade gärna fotat - om de hade ställts ut idag :p
Har inte råd/möjlighet att gå på båda helgdagarna tyvärr...

Du kan snika åt dig en av mina och gå in som handler till den ju ;)

Bara att slå en pling till prillan och möta upp dem vid insläppet. Finns hundar så att det räcker, då det är tre pers och 4 hundar som ska in då :D

Fast då måste du vara inne där väldigt tidigt, för planen är att de ska vara ute i mkt god tid har jag hört ;)

vad du sedan hittar på väl på insidan är ju en annan sak. du blir ju inte bunden till någon hund precis :D

Han gjorde inte mycket mer väsen av sig här inte. :love: Var lite förundrad över Mirre, inte nog med att hon såg nästan likadan ut både bak och fram :rofl: så tjöt hon som om han ruskat runt henne bara han kom 2 dm ifrån henne :rofl: (hon tycker stora hundar är skitläskiga)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka