NU har hon kommit!!!

D

DuploBit

Nu har äntligen våran omplaceringstik kommit hem till oss :bump:

Starmaids Keep Flashing
far. DKCH POCH AUCH Toonahund Spring Colours
mor. J Starmaids Hot Summer Flower

hemma hos oss och sover i sängen :love:

Kommer nog behöve en hel del tips av er med miljö och social träning. hon är lite blyg och osäker, hur göra för att hon ska bli lite mer frammåt när det gäller människor? hon går fram och nosar och sen är det bra sen. Hoppas att det bara är att vänta och ge henne tid och se hur det går. :bump:

Sv: NU har hon kommit!!!

hon är lite blyg och osäker, hur göra för att hon ska bli lite mer frammåt när det gäller människor? hon går fram och nosar och sen är det bra sen. Hoppas att det bara är att vänta och ge henne tid och se hur det går. :bump:

Ja ge henne tid att anpassa sig först.

Räcker det inte med att hon går fram och nosar? Det är väl en idealiskt hälsning? De ska inte hoppa och klänga, det är bara drygt. Att nosa och sen gå undan däremot är att hälsa på ett väluppfostrat sätt. Så länge on inte drar sig undan kontakt eller visar tecken på oro/rädsla skulle jag inte bry mig om det.

Sv: NU har hon kommit!!!

Ja ge henne tid att anpassa sig först.

Räcker det inte med att hon går fram och nosar? Det är väl en idealiskt hälsning? De ska inte hoppa och klänga, det är bara drygt. Att nosa och sen gå undan däremot är att hälsa på ett väluppfostrat sätt. Så länge on inte drar sig undan kontakt eller visar tecken på oro/rädsla skulle jag inte bry mig om det.

jag menar inte att hon ska klänga, hon går fram och nosar, men om man sträcker ut handen så drar hon sig undan, hon är blyg.. men vi ska ge henne tid och sen se om det blir ett problem eller om det går över. :bump:

Liknande trådar

K
Hundhälsa min blandras hund på 1 år och 2 månader är världens snällaste och gosigaste hund. lydig och inga problem så. vi bor i utkanten av en...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: katja40
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka