Nu har HON kommit!

Linduzz

Trådstartare
Ja nu eller för 2½ dar sen tittade hon ut=)
Hade BF den 6:e Maj.

Tisdags vid lunch började jag få värkar som ökade under dagen.
Vid 22 sa sambon att det är nog bäst att vi går och lägger oss för det här kan ju bli en lång natt.
Hm 22:10 la vi oss, 22:12 släckte vi lampan, 22:13 Gick vattnet:D
23:30 var vi inne på förlossningen, Värkarna gjorde så ont, Sambons hand blev mer eller mindre sönder klämd:angel:
När vi kom in så var jag öppen 4cm - Och då sa dom att ja det här kan ju ta ett tag för man öppnar ju sig bara 1cm per timme ungefär.
In på rummet å få testa lite lustgas mot värkarna som kom, sen kom dom allt mer ofta och gjorde mer ont.
Vissa värkar visste jag inte var jag skulle ta vägen för dom gjorde så dj*vulsk ont.
När klockan närmade sig 00:40 kände jag att det var något som börja hända. 00:45 Satta krystvärkarna igång, 01:01 var HON född!

Sambon bara med gråten i halsen " Du är skyldig mig tusen spänn"
Jag bara vaaa?? har jag redan fött *snyft snyft* blev det en dotter?! *buhuuu snyft*
Vi hade slått ett vad och jag förlorade;)

Men nu är hon iaf här och vi fick komma hem 1½dygn senare, Väldigt skönt!

Lite bilder har jag hunnit lägga upp iaf=)
http://www.pixbox.se/alb_show_id368851_page0.html

Hon har fått namnet Alva=)
Vägde 3330kg och var 48cm lång

/ En väldigt lycklig Linduzz
 
Sv: Nu har HON kommit!

GRATTIS!!!!

Hoppas att ni mår bra.
Hon var jättesöt.

Nu hoppas jag att det går lika snabbt för mig, och att det snart är dags..

//doris, BF 1/5
 
Sv: Nu har HON kommit!

Snacka om snabb förlossning ;)

Grattis till den lilla sötnosen :love:
 
Sv: Nu har HON kommit!

Grattis. Väntar bara på att min ska titta ut, bf 2 maj och personalen på BB/förlossningen hade bara blivit glada om han kommit innan då jag har lindrig havandeskapsförgiftning.
 
Sv: Nu har HON kommit!

Grattis!! :bow:
Vad snabbt du fick ta med henne hem!! :bump:
 
Sv: Nu har HON kommit!

Grattis grattis till den söta dottern.

Jag har beräknad BF om 51min, dvs den 28/4 men än så länge verkar han trivas därinne...
 
Sv: Nu har HON kommit!

Grattis!
Fina bilder.
Visst är det märkligt att det kommer ut en helt färdig liten människa?
 
Sv: Nu har HON kommit!

Grattis!
Fina bilder.
Visst är det märkligt att det kommer ut en helt färdig liten människa?

Jag tycker att det är dööhäftigt! Och när jag ser en förlossning på tv kan jag inte låta bli att tänka på det då. Att det komemr ut en människa, en egen individ som har levt innuti en kvinna.....:)
 
Sv: Nu har HON kommit!

Hon är så underbar, Så duktig och såå söööt!


Nu väntar vi på att BB Hem skall komma och göra pku-provet=)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 026
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 177
Senast: sweet_extraa
·
Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 564
Senast: rubytoo
·
Gravid - 1år ...efter 7 månader. :crazy: Som någon här kanske kommer ihåg, var det en rätt utdragen historia på totalt 34 timmar. Började med att...
2
Svar
25
· Visningar
2 516
Senast: pernilla_s
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp