Linduzz
Trådstartare
Ja nu eller för 2½ dar sen tittade hon ut=)
Hade BF den 6:e Maj.
Tisdags vid lunch började jag få värkar som ökade under dagen.
Vid 22 sa sambon att det är nog bäst att vi går och lägger oss för det här kan ju bli en lång natt.
Hm 22:10 la vi oss, 22:12 släckte vi lampan, 22:13 Gick vattnet
23:30 var vi inne på förlossningen, Värkarna gjorde så ont, Sambons hand blev mer eller mindre sönder klämd
När vi kom in så var jag öppen 4cm - Och då sa dom att ja det här kan ju ta ett tag för man öppnar ju sig bara 1cm per timme ungefär.
In på rummet å få testa lite lustgas mot värkarna som kom, sen kom dom allt mer ofta och gjorde mer ont.
Vissa värkar visste jag inte var jag skulle ta vägen för dom gjorde så dj*vulsk ont.
När klockan närmade sig 00:40 kände jag att det var något som börja hända. 00:45 Satta krystvärkarna igång, 01:01 var HON född!
Sambon bara med gråten i halsen " Du är skyldig mig tusen spänn"
Jag bara vaaa?? har jag redan fött *snyft snyft* blev det en dotter?! *buhuuu snyft*
Vi hade slått ett vad och jag förlorade
Men nu är hon iaf här och vi fick komma hem 1½dygn senare, Väldigt skönt!
Lite bilder har jag hunnit lägga upp iaf=)
http://www.pixbox.se/alb_show_id368851_page0.html
Hon har fått namnet Alva=)
Vägde 3330kg och var 48cm lång
/ En väldigt lycklig Linduzz
Hade BF den 6:e Maj.
Tisdags vid lunch började jag få värkar som ökade under dagen.
Vid 22 sa sambon att det är nog bäst att vi går och lägger oss för det här kan ju bli en lång natt.
Hm 22:10 la vi oss, 22:12 släckte vi lampan, 22:13 Gick vattnet
23:30 var vi inne på förlossningen, Värkarna gjorde så ont, Sambons hand blev mer eller mindre sönder klämd
När vi kom in så var jag öppen 4cm - Och då sa dom att ja det här kan ju ta ett tag för man öppnar ju sig bara 1cm per timme ungefär.
In på rummet å få testa lite lustgas mot värkarna som kom, sen kom dom allt mer ofta och gjorde mer ont.
Vissa värkar visste jag inte var jag skulle ta vägen för dom gjorde så dj*vulsk ont.
När klockan närmade sig 00:40 kände jag att det var något som börja hända. 00:45 Satta krystvärkarna igång, 01:01 var HON född!
Sambon bara med gråten i halsen " Du är skyldig mig tusen spänn"
Jag bara vaaa?? har jag redan fött *snyft snyft* blev det en dotter?! *buhuuu snyft*
Vi hade slått ett vad och jag förlorade
Men nu är hon iaf här och vi fick komma hem 1½dygn senare, Väldigt skönt!
Lite bilder har jag hunnit lägga upp iaf=)
http://www.pixbox.se/alb_show_id368851_page0.html
Hon har fått namnet Alva=)
Vägde 3330kg och var 48cm lång
/ En väldigt lycklig Linduzz