Nu har han kommit=)

N

Naggur

Inte så intressant för utomstående kanske men jag va bara tvungena att skriva lite=) En häst i vårat stall fick föl igår=) jag kan ju ta historen från början...
Hon är importerad från polen i höst och i januari när matte skulle rida så spände hon sadelgjorden, då rörde sig magen väldigt underligt... hon tog ut veterinären och det kostaterades att hon var dräktig! Panik fick matte som hade sagt upp stallplatsen för att flytta till oss, men som tur e har vi tillräckligt stora boxar=) Ingen aning om vem pappan till fölet e å ingen aning om när den skulle komma. men igår morse kom han. en liten Texas=) å mamsen e sååå stolt över sin knodd=) Gud va kul me en liten föling=):bump:
 
Sv: Nu har han kommit=)

Så skoj! :banana:

Vad är det för ras på knodden? (eller mamman kanske man ska fråga efter :angel: )
 
Sv: Nu har han kommit=)

Hehe. jaaa mamman vet hon inte heller=) men av utseendet att döma så e hon nog en arabkorsning. å lilla texas har det där typiska sjöhäst hunudet så vi tror att pappsen är arab eller åtminstonde har mycket arab i sig...
 
Sv: Nu har han kommit=)

Åh vilket sött namn, när blir det bild på söttnosen?
 
Sv: Nu har han kommit=)

Tullenuttingen då! De arabhuvudena är så himla fina!!
När jag var ung... (Fast jag är fortfarande ung iofs 28) då var jag helt övertygad om att jag skulle köpa en Shagaya arab :love: när jag köpte häst, fast det blev en grov, lurvig islänning istället :o

Bild är mycket önskansvärt!
 
Sv: Nu har han kommit=)

Är det Emelies häst du pratar om?

I så fall är det jag som varit jourhavande barnmoska via telefon! Stackars Emelie vad nervös hon varit! Men det gick ju alldeles utmärkt!
 
Sv: Nu har han kommit=)

Borkan skrev:
Tullenuttingen då! De arabhuvudena är så himla fina!!
När jag var ung... (Fast jag är fortfarande ung iofs 28) då var jag helt övertygad om att jag skulle köpa en Shagaya arab :love: när jag köpte häst, fast det blev en grov, lurvig islänning istället :o

Bild är mycket önskansvärt!

Hehe. självklart! vem kan motstå en islänning?=)
 
Sv: Nu har han kommit=)

Imagine skrev:
Är det Emelies häst du pratar om?

I så fall är det jag som varit jourhavande barnmoska via telefon! Stackars Emelie vad nervös hon varit! Men det gick ju alldeles utmärkt!

Japp. Aaa Emily har gått i flera veckor å klämt å känt å haft sig. men de gick jättebra å lille Texas verkar hur pigg å frisk som helst. Nu gäller det bara att hitta ett annat sto med föl som vill komma på bete hos oss i sommar så Dova får avlastning.
 
Sv: Nu har han kommit=)

Haha, jaså här pratas det om mig och mina hästar :rofl:
Bild på lille téxas finns på nålad under avel,
Mamma Dova är polskt halvblod förövrigt, men pappa okänd :bump:
 
Sv: Nu har han kommit=)

Imagine skrev:
Är det Emelies häst du pratar om?

I så fall är det jag som varit jourhavande barnmoska via telefon! Stackars Emelie vad nervös hon varit! Men det gick ju alldeles utmärkt!


Ha ha , vem är detta?
 
Sv: Nu har han kommit=)

Dova skrev:
Haha, jaså här pratas det om mig och mina hästar :rofl:
Bild på lille téxas finns på nålad under avel,
Mamma Dova är polskt halvblod förövrigt, men pappa okänd :bump:

Vådligt vad bekant det låter, har en bekant med samma historia. Sto, polskt halvblod, anlände i höstas, konstaterad dräktig och har fölat nu. Kan det vara samma säljare.:angel:
 
Sv: Nu har han kommit=)

Hej emily! hoppas du inte har nått emot den här tråden. trodde att Dovas stam va okänd:confused:
Men men.
Haha den lilla odågan kutade med öppen mun å försökte bita mig i morse när jag skulle ta ut han i hagen:rofl:
Så röt jag till åt han å då stog han faktiskt till en halv sekund=)
Så när jag knäppte av grimman studsade han iväg i en serie bocksprång:bump: =)
 
Sv: Nu har han kommit=)

Hej!

Självklart inte!:D

Ja han är en odåga! haha, men det är bra att ni också är hårda mot han, jag har börjat bli riktigt hård mot han.
Han både sparkas och stegrar sig emot mig så ja måste ju!

Här kommer en bild Ann har tagit :bump:

th_texas.jpg
 
Sv: Nu har han kommit=)

haha ja. han e lite obehaglig när han gör sina utfall även fast han är liten:crazy: Men vi behöver bara stå ut me hans hyss i två veckor till. eller inte du, men jag=) hehe. han kommer nog älska att gå i en stor gräshage med andra hästar och fölkompisar=) Jobbigt att gå å "fölsäkra" hela hagen. Fast v med valacker har en MYCKET större hage att fixa nästa helg. hoppas de e soligt så man kan passa på att sola då=)

HAHA klockren bild på texas! den där bilden säger allt om han. han kommer nog bli en rolig häst att rida när han blir stor. han får väl för sig att krypa under hindrena i hoppning. haha eller hoppa studs över en oxer=) och ute lär han leta efter låga grenar att häga upp sin ryttare i=) hehe han är en föling med otrolig personlighet:bump:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ja, igår blev de små missarna två veckor gammla, å de är helt berådande söta nu! :wub: Mamma Doris, å även stolt Mormor till ungarna...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: Calenfiriel
·
Övr. Hund Fy faen va stolt jag är över mitt kräk! Var på spårkurs igår och min mamma ville absolut med och titta på "barnbarnet". Jag fick då...
Svar
10
· Visningar
1 283
Senast: Miaaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp