Nu har han kommit, vår son!

Status
Stängd för vidare inlägg.

prinsus_

Trådstartare
Vi trodde hela graviditeten att det var en tjej i magen men det var en pojke som tittade ut den 19 december i v. 40+0!
3700g och 52cm lång. Han ska heta Fabian.
Uhhh... varför var det ingen som berättade att man inte ens har tid att gå och kissa? Fabian vill ha tutte varannan timma i en timme åt gången. Kissa är ju dessutom en herrans procedur...även nu tio dagar efter förlossningen måste jag smörja in kussimurran med bedövningssalva innan och sen hålla handduschen så att vattnet strilar ihop med urinen så det inte svider i såren.

Så blivande mammor; lite sår får nog de flesta. Inhandla en liten tub Xylocain (bedövningssalva) på apoteket och packa ner i BB-väskan - den är värd sin vikt i guld...
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Grattis!!

Första tiden med första bebisen ÄR en jobbig tid. man vet inte vad man vågar och kan göra. Med andra barnet inser man att det inte GÅR att hålla bebisen nöjd precis hela tiden, och att de inte dör av att ligga själv en liten stund om man måste ta tid på sig på toan :angel:

Fabian är ett jättefint namn!
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Grattis :love:

Pappor kan ha bebis varannan timme när det inte är mat - då får man passa på att trixa med diverse naturliga funktioner... Är du sydd? För mig slutade det svida efter 5 dagar tror jag.
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Du blir snart expert på att göra det mesta med ett stycke barn hängande vid bröstet! :rofl: Jag lovar!

Stackare att du har så ont... Jag har inte haft ont alls o min man fick t o m intyga för en förbluffad sköterska att jag vvisst det var o kissade ca 30 minuter efter förlossningen var avslutad! Fast att göra nummer två var ju inte så kul precis...:eek: Snacka om deja vu-upplevelse! Kändes ju som allt därinne var på väg ut...

Grattis o lycka till med din lille kille!!:bump: :banana:
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Först: många gratulationer!

Sedan: jag hade förvarnats om kisseriproblemet så när jag skulle kissa efter förlossningen tog jag enligt råden jag fått handduschen på toan som hjälp. Men jag kände INGENTING, blev tveksam till om jag verkligen hade kissat. Pratade med bm som gav mig en liter vatten att dricka för att kissa igen uta dusch. Blev samma trevliga upplevelse, dvs INGEN smärta. Syddes pyttelite som enligt bm egentligen inte behövdes men underlättade läkningen och motverkade sveda vid kissning - hon verkar ha lyckats!
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Grattis till pojken, din pilla i håret kille var en fullträff :D

Jag hade inga problem med att varken kissa eller göra tvåan, jag fattade inte vad alla pratade om när dom sa att det skulle göra ont, men jag blev inte sydd så mycket.

Jag hoppas att det går över snart det borde sluta svida. Jag tappade mina styng efter 14 dgr när jag torkade mig efter att jag kissat. Jag fattade inte vad det var för små maskar jag hade på pappret men sedna fattade jag att det var stygnen.
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Ett jättegrattis! Och du om du inte får mindre ont de bärmsta dagarna tycker jag att du ska prata antingen med din BB avdelning elller MVC. Och sen blir det lite mer utdraget mellan amningarna när mjölken har kommit igång ordentligt!
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Först och främst GRATTIS!!

Ojoj jag kommer ihåg hur ont det gjorde när man skulle kissa. :eek:
Fy attans jag tvekade på om jag verkligen skulle bli som vanligt där nere....

I och för sig blev jag sydd med ganska många stygn och långt bak :o :angel:

Jag har en son som snart blir sju och drar mig för att skaffa fler. Men det blir det nog ändå :love:

/Åsa
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

JÄTTEGRATTIS

Uhhh... varför var det ingen som berättade att man inte ens har tid att gå och kissa? Fabian vill ha tutte varannan timma i en timme åt gången. Kissa är ju dessutom en herrans procedur...även nu tio dagar efter förlossningen måste jag smörja in kussimurran med bedövningssalva innan och sen hålla handduschen så att vattnet strilar ihop med urinen så det inte svider i såren.

Åh vad jag känner igen mig, jag som trodde att man bara tryckte ut bebis och sedan var det klart, och ammade, ja det gjorde man väl morgon/middag/kväll ungefär...Ack vad man bedrog sig...:crazy:
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Åååååh, så roligt! Grattis!

Jag minns faktiskt inte så tydligt, men jag tror att duschen och sittringen var mina bästa vänner för 13 1/2 år sen.
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Grattis till pojken!

Jag hade också förbannat ont i ca 2 veckor efter att min första son föddes.
Men det går över det med :)
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Grattis :banana:

Det är nog olika hur ont det gör efterår. Efter första hade jag samma problem som du men efter andra gick det bra :)
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Jättegrattis!!!

Tid är ju relativt och jag tycker mig minnas att svideriet gick över ganska snabbt (inom ett par veckor har jag för mig). Det blir ju en del småsprickor i slemhinnan inne i vaginan, som inte går att sys, det är de som svider. Ja och annat med såklart. Värre tyckte jag det var med svanskotan! Det tog några månader innan den inte gjorde ont längre på mig. Undrar om jag inte bröt den?

Normaltid upphör att existera när man fött. Efter förlossningen inträder bebistid och den har sina egna regler! Och går mycket fortare än normaltid... :-)
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Grattis!
ja det är jobbigt i början, men man glömmer oftast bort det efter en tid, det är nog därför det sällan pratas om det :love:
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Grattis till er son!

Himla fin födelsedag han får... det är nämligen min födelsedag också :D !

Duschen var min bästa vän i någon vecka efter mina förlossningar.
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Massor av grattis!!! :banana:


Här gick kissandet bra (i alla fall efter ett dygn efter förlossningen), men nummer 2 där emot.. ajajaj :cry:
Äääälskade dushen på sjukhuset, som man kunde dusha med på toaletten :love:
Det var skönt och kändes fräsht att spola rent :)
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Det blir bättre! ;) Min snart 3-månaders son sover mellan 24 till ca 8-9 på morgonen numera. Lyx! :angel:
Dessutom sover han middag 3 timmar på förmiddagen och 1 tim på eftermiddagen. Då hinner man pinka och göra massa annat, för den delen. ;)

Min låg också vid bröstet precis HELA tiden i början. Jag höll på att bli tokig. :crazy: För att inte tala om hur jobbigt det var för brösten. :( Men det gav också med sig.
En bra sak är i alla fall att en sån enveten bebis får igång mjölkproduktionen ordentligt.:love:

Det där med att kissa behöver inte vara ett problem.
Själv pinkade jag direkt efter epiduralen släppt ordentligt, någon timme efter förlossningen.
Nummer 2 gjordes 12 timmar senare utan några som helst problem.
Jag hade iofs en oförskämt enkel förlossning.
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

:love: Grattis till ny tillskottet
Jag hade aldrig stått ut med att ha bebisen vid bröstet så mycket.:angel: Jag hade iof rätt mycket mjölk så jag pumpade nästan direkt och kunde då ge flaska om det blev för tätt mellan ammningarna, vill ju inte ha världens sår på brösten oxå..
Jag blev bara sydd med 2 styng andra födslen och har förträngt allt. Sen åkte jag hem efter 6 timmar, ville inte vara på sjukhuset:crazy:
Hoppas att det gick hyfsat fort, jag hade lyx, min första tog från första värk till födsel 2 tim, den andra tog 2,40.
 
Sv: Nu har han kommit, vår son!

Ett jättestort grattis!!! Fint namn förresten:smirk:
Var i din situation för ganska precis ett år sedan, men har inte glömt hur den första tiden efter förlossningen var.....
Ingen pratade om hur jobbigt det kunde vara att bara hinna med att få i sig någonting att äta.....:smirk: :smirk:
Alla bara pratade om fram tom förlossningen, sen var vägledningen slut kändes det som........
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp