Nu har dressyrprogramboken förvirrat mig..!

nikodemus

Trådstartare
I våras fick jág deb. prg. 1997 av en vän, hon hade köpt en ny dressyrprogramsbok och behövde således inte två program för deb.

Det är inte förrän nu jag verkligen kikade på det
och då står det
inridning- HALT-HÄLSNING.... det kan väl ändå inte stämma?! eller är det så att det är ändrat? och att programmet jag fick är gammalt?
Även jag som inte är ft ryttare i grunden är ganska säker på att det faktiskt inte är en halt och hälsning i början på programmet....!

När jag kikar på stallbacken.com står det minsann inget om hälsning.

Jag är förvirrad

Sen fråga nummer två:
Hur vet man vilken längd banan är på om det inte skrivs i proppen för jag kan ingenstans i ekenryttarnas propp avläsa hur stor bana dressyren går på...
kan iofs vara jag som är blind....
http://svenskidrott.se/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=930495&CatId=116656

Sv: Nu har dressyrprogramboken förvirrat mig..!

Det är ingen halt-hälsning i fälttävlans programmen, borttaget sen några år.

Ang. Eken så har dom glömt att skriva ut banlängd. Ring till kontaktperson och fråga.

Är näst intill helt säker på att banan är 40x20 eftersom de även brukar använda lillaridhuset.
Men jag tkr också du ska ringa och fråga

Programmet är gammalt, det finns ett nytt från 2007.

Nu yrar du till det lite...:D 1997 års program används fortfarande på en del tävlingar, t ex Eken.

2007 års program är ju ett nytt program som försöksanvändes förra året på vissa tävlingar och som sen kom ut i år som ett alternativ till 1997 års program.

Det är ingen halt-hälsning i fälttävlans programmen, borttaget sen några år.

Ang. Eken så har dom glömt att skriva ut banlängd. Ring till kontaktperson och fråga.

Men det stämmer ändå inte tycker jag, borttaget sedan några år, men kan väl inte ändra ett befintligt program?
Ändrar man det så döper man väl om det till något nytt?
1997 års program borde vara LIKADANT både i dressyrprogramboken som det är på stallbacken.com? eller?
annars borde det heta 1997:1 och 1997:2...
tycker jag.. ? :confused:

men programmet är fortfarande gammalt, iaf äldre än 2007 :angel:

och det finns ju ett nytt från 2007 :D

men programmet är fortfarande gammalt, iaf äldre än 2007 :angel:

och det finns ju ett nytt från 2007 :D

Men använder man begeppen gammal och nytt som Du gör nu så är det stor risk att man inte förstår vad Du menar. :D

Båda används. Det ena är från 1997 och är äldre men används precis som det från 2007. När det gäller häst ska tilläggas.
Har man använt 1997 till ponny på senare år?

Ja, när man bytte på tävlingarna för att vissa inte fick plats med sina enorma gångarter på häst på 20x40 :devil: så bytte man på ponny också eftersom man fått för sig att 2007 var förbjudet för ponnys med... Har fö fortfarande inte hittat nånstans som säger att man inte får ha 2007 för häst på 20x40 än :angel:

Ja, när man bytte på tävlingarna för att vissa inte fick plats med sina enorma gångarter på häst på 20x40 :devil: så bytte man på ponny också eftersom man fått för sig att 2007 var förbjudet för ponnys med... Har fö fortfarande inte hittat nånstans som säger att man inte får ha 2007 för häst på 20x40 än :angel:

Vinslöv kör bara 40m. MEN tydligen har ÖD fått besked om att det ska vara 60m men det funkar inte på alla ställen.

Vinslöv kör bara 40m. MEN tydligen har ÖD fått besked om att det ska vara 60m men det funkar inte på alla ställen.

Vissa utvalda ÖD då :angel: för jag har inget hört/sett. Fast posten når kanske inte så här långt norrut :D:rofl::D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka