Nu har de kommit!

Sv: Nu har de kommit!

Vad slemmiga dom var! :crazy:

Jag tycker Namnlös ska få heta LOTTA!
Sådeså.

Men daah, de ska ju vara slemmiga :D Fast de där är nybadade så de bara ser extra slemmiga ut, men de är egentligen blöta :P Jag kan lova att Konrad är mycket slemmigare :D

Näää. För nu lutar det åt Lillsnorre. Sådeså! :P

Konrad var inte slemmig.
Han var söt!

Lillsnorre!
Nej nej!
Det får han inte heta!

Klart Konrad är söt, han är ju mammas äääälskling :love: Men han är slemmig ändå :P

Jojo, Lillsnorre! För han är minst! :D

Uhhh... Jag har svårt för dina sniglar :p
Hur mkt kostar de små slemm-gurglarna?

Du är galen :D

Det är olika. De nya kostade 80 kr inklusive frakt, mina två fulicor kostade 50 kr inklusive frakt och min Iredalei kostade 30 eller 40 kr inklusive frakt. Billiga små djur det här :)

alltid något ju.. hm.. Går det bra att sätta ihop olika sniglar hur som helst eller äter de upp varandra? :rofl:

Vad gör sniglar på dagarna egentligen? Är de keliga? :) Har nog aldrig tänkt på att man kan ha dem som husdjur.... men de är söta i alla fall! Varför inte Snorre Sturlasson?

animal-smiley-071.gif

Haha närå de kan man sätta ihop :D Fast med viss risk för hybrider beroende på vilka arter då, bland afrikanska jättelandsnäckor är det bara Achatina Iredalei man kan ha med andra hela tiden utan hybrisrisk för det är de enda som föder levande :P
Fast det finns köttätande sniglar också, vet inte hur det är med de :confused:

rattalskare: Jepp :D

Poppinella: De sitter mest och sover nånstans, nattaktiva är de :) Det beror på, jag har både keliga och icke keliga :D Fast det är ju inte som pälsdjurskelighet direkt då... :P
Nää, Lillsnorre skareva, ska lillskiten behållas så blir det namn efter Hem till Midgård :D

Klart du måste skaffa en köttätande snigel som kan äta ditt kött ( ;) ) eller äta den andra *lalala*

Pfft näru :P Det blir senare i livet när jag har lyckats skaffa mig ett par Strophocheilus Roseolabris... :love:

gaaah, underlgit namn :p Vad är det nya underlgia namnet för någon sort då?

Jepp :D

Inte säker, har inte hittat så mycket info om den än. Verkar väldigt ovanliga... Men den är skitsnygg iaf, alldeles knallrött skal :love: Kosta vad det kosta vill, såna måste jag ha! :love:

Rhiostoma chupingense vill jag också ha, ser ut såhär :cool:

gul_zebra skrev:
Rhiostoma chupingense vill jag också ha, ser ut såhär :cool:

Vilken cool! Har aldrig tänkt på sniglar som så häftiga djur, men den här trenden kanske man hakar på nån gång... hur kom det sig att du började med just sniglar då?

Hur kelar de då förresten?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka