Nu har de kommit!

Sv: Nu har de kommit!

Gah, jag kan hålla med om att de inte är de snyggaste, men jag skall inte klaga, jag har inte haft världens snyggaste tänder heller :p /Sax med två tansställnignar för stunden.

Nä iofs, borde nog inte klaga jag heller :D

//Zebran vars saxbett inte blev bättre av tandställning

Vad är ett saxbett? Jag har för lite tänder i överkäcken å en felplacerad tand, så först har jag dragit ut en del (! även när jag har för lite!) och sedan har jag opererats och det har borrats ett hål i benet i munnen på mig för att sedan dra ner en felplacerad tand med räls, tandställning 1. Efter det har det fått vila och tandställning 2, en ny räls på överkäken har kommit på för att dra ihop luckorna där uppe. Men så börjar jag klaga över att jag får underbett, som en pittbull hund eller nått och när jag ryter till åt tandspeciellist så säger hon, 'Oj! Jag måste ha dragit för mycket!' Så kul för mig. Så nu har jag där nere även en räls, nr 3 för att klämma ihop skiten, vilket gör att jag gissar på att det inte kommer bli helt snyggt, utan trångt. Och sedan måste jag ha en massa eftertandställningar för att tänderna skall hålla sig på plats. Jag hatar det här.

Gaah, det där låter jobbigt ju :crazy: Fast jag kan lova att det är rätt jobbigt att när man är i "skämmasåldern" så kommer en lärare och börjar skära bort segt skinn från korven åt mig för att mamma har ringt och sagt att jag inte får äta segt för att tandställningen kan lossna. Gick i trean och då kan man ju iiinte göra sånt själv :smirk:

Jag kan inte bita ihop ordentligt utan det är två tänder på varje sida i över och underkäken som möts. Så underbettet hamnar mycket längre bak än överbettet, så jag kan typ slå igen käften och lipa ändå. Skitstörigt, kan int ens bita på naglarna eller bita upp störiga plastförpackningar :crazy: Dum som jag var så tackade jag förstås nej till operation som jag kunnat få gratis förut, nu får jag ju betala en massa om jag vill göra en :crazy:

Och jag som tyckte det var jobbigt med tandställning som man skulle ha om nätterna! :crazy:

En sån skulle jag dö för om jag behövde tandställning igen :P Fast den skulle nog inte funka ändå, inte ens den jag hade dygnet runt i ett år eller vad det var fungerade. Bara operation som funkar om jag vill det.

En liten fråga bara, ingen kritik... Varför har man sniglar, vad är det för glädje med dem???

En fråga bara: Hur i hela världen ser du skillnad på dem?!? :crazy: Alltså, visst, när jag o exet hade akvarium döpte vi alla fiskarna, men det var minsann inte lätt att hålla reda på vilken av guppiesarna som var vilken. :D

Det gör jag inte :angel: Förutom på Lillsnorre och Halvdan som är minst respektive störst.
Sen bland de gamla är det enkelt, Konrad är större och snyggare än Kotten och Tant Barbro är cremefärgad :D

Linabebis: De är fina, fascinerande, lugnande, söta, rofyllda... Och aktivare än man tror, du skulle bara se de nya när de är i farten :D Och just storleken fascinerar iaf mig extra mycket :) Liksom, vem blir inte fascinerad av en sån här bjässe eller en sån här? :love: Och ändå är ingen av de den största arten... :d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka