Nu har de kommit!

Sv: Nu har de kommit!

Det tackar jag Modig_Korn för :D Har alltid varit intresserad av lite alla möjliga djur men fick upp ögonen lite mer vid allt hennes prat om de hon plockade ute och fick sen reda på de här bjässarna :)

Hmm jadu. Bra fråga! De glider ju mest omkring typ :P Fast vissa är mer framåt än andra, några av mina sitter helst och tittar sig omkring och några glider i "räcerfart" :D

Finns en massa häftiga sniglar här och här :)

Coolt! :D Har egentligen aldrig tänkt på snäckor som husdjur förut. Erimitkräftor har man ju sett, med snäckskal :p , men inte såna här.
Häftiga!
Tar inte så stor plats va?
Hur bor de och vad har du i "buren"?

Åh eremitkräftor ja, det är ju så söta :love: Hehe hade en kannibal förut jag :D

Nope! Enda som tar platsen här är mitt akvarie på 63 liter (60*30*35 cm) och skrivbordslampan ovanpå. Ja och maten förstås, var man nu har den nånstans :-)
Jag har ca 10 cm djur blomjord, en rot, en liten akvariebro och sepiaskal bara :-)

Hm, gammalt akvarium.....kanske kunde utnyttja mammas gamla.....men jag tror inte hon skulle bli alltför lycklig över att få snäckor som husdjur.
Mammor.....

Så otroligt fina de är allihopa! Jag blir riktigt sugen på att ha såna själv ju! Undrar vad sambon tycker om det? Äter de grönsaker bara eller vad? Ska läsa på sidorna du länkade till, men berätta gärna hur du gör med dina!

SHIT! Såg just nu en bild på hur stor en av dem verkligen var!!!! Hade ingen aning ens om at det fanns så stora.... *blir allt mer intresserad*

Mina gräver jag upp varje kväll, kollar så de mår bra, serverar mat och duschar av akvariet. Gräver runt efter ägg (fast det vete sjutton, de är ju rätt små fortfarande... Men på säkra sidan kan man ju vara iaf :D) samtidigt som jag gräver upp snäckorna.

De får grönsaker och frukt ja, sen även kokt potatis och så. Vet att vissa provat ge hundgodis och så men jag är lite osäker på det... Och så har de förstås fri tillgång på sepiaskal för kalken. Händer att jag river lite sånt över maten ibland också för att vara säker på att de verkligen får i sig ordentligt med kalk.

hemlig: Mammor ja... De är allt bra fjantiga de där figurerna :D Men visa henne en bild på en Achatina Varicosa, Achatina Achatina eller Archachatina puylaepti så blir hon nog fast sen :angel: :D

Tvivlar på att min kära mor vill ha snäckor ändå.
Försökte förut (när jag gick gymnasiet, den gamla goda tiden) få en råtta, men: "Nä, de har så äckliga svansar!".
Om jag ska vara ärlig så tror jag ändå det räcker med en kanin, två marsvin, en hund (lånehund) och en valp på väg. Men kanske i framtiden....

Uäääääääääää vad äckligt ! :p
Jag har fobi för sniglar.. :cry:

Hur stora är dina? Hur stort terrarie/akvarie (?) behöver man? Hur mycket rör de sig där inne... Jag har redan börjat bearbeta sambon, men han verkar inte lika imponerad... kan nog övertala honom. De är ju verkligen så otroligt vackra! Man blir ju helt såld när man tittar på bilderna!

gaaaaahh, hur ser stackars lilla snigeln ut!?

Lite olika, mina största är omkring 6-7 cm än så länge, men de är rätt unga fortfarande.
Hmm, jadu... På 60*30*30 cm får man iaf plats med 4 jättelandsnäckor, det är allt jag vet :P Men sådär jättestor plats behöver de ju inte, men de behöver ju så de får plats att röra sig lite iaf. Mina rör sig bara om nätterna, sen någon enstaka gång om dagarna också men oftast sover de då.
Jo precis! Förstår inte hur man kan låta bli att falla för de, speciellt för A. Varicosa... :love: Hoppas mina A. Achatina blir så snygga som de på bilderna på http://achatina.ru/index-En.htm :love:

SH: Men daah, de långa tentaklerna där är ju ögonen så nog ser den alltid ;)

Det var ju inte bara tentaklerna, den har ju en extra Quasimodo-puckel! Och snäckan ser ju förjävlig ut :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka