Nu ger jag upp med rotfrukter!

Sv: Nu ger jag upp med rotfrukter!

Det finns ingen syre i barnmatsburkarna så de kan inte åldras.

Näringsvärden åldras i alla fall.
Om de inte gjorde det så skulle man ju inte behöva ha något "Bäst Före" datum på burkarna.
Utan de skulle ju hålla för evigt.

Testa att själv koka och mixa rotfrukter - Provade potatis/palsternacka till Oscar och han fick kväljningar av den, smakade själv och jag förstår reaktionen tyckte den smaka vattnig pappkartong.

Så då skippade jag det på burk och mixade eget som jag blandade ut med ersättning - Det älskade han.

//Linda

fast nu syftade jag på maten inte bröstmjölk. annars skulle man ju börja med mat redan på BB:grin::p
sa inte att något är rätt eller fel, inte dsk heller, bara vilket som i de flesta fall var lättast.
och är de något de små inte tycker om rek hon att inte truga utan at prova några dagar senare istället.
(inte våran "favorit" utan annan dsk, min ordinarie/din f.d får man inte ur så mkt:grin: eller håller du inte med;))

Jag har bytt Bvc sköterska;)

Jag kör med devisen att jag inte skulle stoppa i ungen någonting jag själv inte skulle äta (för det mesta iaf).

Burkmaten är tyvärr sällan en höjdare, fruktpureerna kan väl funka men de andra... :eek:
Majs gillade ungen inte alls, inte jag heller för den delen då det smakade allt annat än majs :crazy:
Morot/Potatis var inte heller nån höjdare.
Palsternacka/Potatis däremot gillade ungen faktiskt, men Jag höll på att kräkas av den :eek:

Ungen blir däremot helglad av att få testa saker med ordentlig smak, såsom bearnaisesås, glass och bröd :angel:

Tycker inte du ska ge upp på rotfrukter i sig, utan på just burkmaten i den kategorin. Prova att koka en morot, en potatis och mosa? Rör ihop med bröstmjölk eller ersättning, eller osaltat smör för den delen och se om det upplevs som mer aptitligt?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tack vare att @cewe påminde mig om resistent stärkelse så fick jag tummen ur att testa. Jag hade hört om det tidigare och tyckte att det...
Svar
0
· Visningar
927
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin...
2
Svar
20
· Visningar
39 100
Senast: Brandgul
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Ajda
·
Hästhantering Jag är både ledsen och förbryllad just nu :confused: Låångt för att förklara bakgrund men tacksam om någon orkar läsa! I stallet...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 380
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd