Nu går det utför :( :( :(

palle

Trådstartare
I lördags morse vaknade jag av att sambon skriker hysteriskt....jag for upp och ut i hallen och tvärnitade....hela hallgolvet var som ett stort blodbad :eek:

Först gick vi igenom katterna för att se dels vem som blodat och ifall det fortfarande blodade....

Hittade ingen katt som blodade, men jag fann att gammelkatten Plutten, snart 15 år, hade intorkat blod på framtassarna...plus att han var rätt medtagen...

Jag har ju vetat i många år att han inte har så fräscha njurar.... :(

Han äter ochdricker men ser rätt trött ut....

Tycker ni att jag är dum som väntar tills nästa vecka då min vanliga vet kommer tillbaka från semestern...han har ju följ Plutten i hela hans liv....

Usch jag vet inte vad jag ska göra :confused:

Sv: Nu går det utför :( :( :(

Jag tycker du borde ta konakt med en annan vaterinär snarats möjligt. Han kan fortfarande gå att rädda om du far till veterinär så fort du kan.

Tyvärr så har han så lite fungerande njurar kvar att det inte finns någon hjälp... :(

Usch jag vet inte vad jag ska göra

:confused:
Ja du åker in med katten bums. Katten struntar högaktningsfullt i om din vetrinär har semester eller ej, den vill vara fri från plågor.

Blodbad och njursvikt är inget som jag ser har något samband...

Såvida inte blodbadet är blodblandad urin.

Oavsett ska katten givetvis till veterinär.

palle skrev:
Tycker ni att jag är dum som väntar tills nästa vecka då min vanliga vet kommer tillbaka från semestern...han har ju följ Plutten i hela hans liv....
Ja, det tycker jag du är! Katten kan ha fruktansvärda smärtor!!! De visar det inte alltid. En vecka, det är väldigt lång tid om man har ont.
Åk till veterinär, oavsett om den känt katten hela livet eller inte, det är ditt ansvar som djurägare när ditt djur är sjukt :cry:

Senast ändrad:

När njurarna sviktar totalt på slutet så blir man mer och mer urinförgiftad och då brister små blodkärl väldigt lätt och då kan t.ex. magen/matstrupen fyllas med en del blod som kroppen då spyr ut helt enkelt....

Har ringt till Djursjukhuset men dom tyckte det inte var någon ide att varken komma in eller göra något då han inte är gul och äter och dricker normalt och varken kissar eller bajsar blod...

Men om det gått så långt som det har gjort med kissen, är det inte snällare att hjälpa honom avsluta då? :( Innan han blir RIKTIGT dålig....

Djursjukhuset trodde (??) att eftersom det inte har kommit något mer blod sen i lördags så var det inte något jätteakut, men skulle det hända något mer så skulle jag komma in...

palle skrev:
...jag fann att gammelkatten Plutten, snart 15 år, hade intorkat blod på framtassarna...plus att han var rätt medtagen...

...

Han äter ochdricker men ser rätt trött ut....

Vad väntar ni på?
Katten mår uppenbarligen inte bra...

Av det lilla man har kunnat läsa här så känns det som att det är hög tid att åka till veterinären och vara inställd på att katten kanske inte kommer med hem igen...

Tog med honom iallafall trots att dom inte tyckte det var nödvändigt....

Alla prover var hyffsade med tanke på att han är gammal och har en känd historia med dåliga njurar...

Vet trodde att blodkärlet brast för att han kanske försökte få upp en hårboll eller något annat..han kalasar gärna på alla krukväxterna...

Men vi håller ett extra vakande öga på honom....

:bow: Vad bra att ni fick honom kollad!! Hoppas han håller sig lite ifrån blommorna nu då. O att han piggar på sig så ni får ha honom kvar ett tag till.

Skönt att höra att ni åkte iväg med honom.
Får han någon medicin för njurarna?

Han har fått kortison tidigare, men det gjorde varken till eller ifrån....

Liknande trådar

Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 321
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Jag förstår ingenting av min katt just nu. Hon blir 12 år i april, märks att hon är en senior men enligt en djurskötare jag träffade...
Svar
10
· Visningar
3 722
Senast: Michellan95
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 118
Senast: Alexandra_W
·
V
Övr. Katt Är det normalt att hankatter är elaka mot honkatter? Jag trodde grabbarna skulle vara antingen underlägsna töserna, eller...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama