Nu funderar jag på att skaffa katt(er)

Sv: Nu funderar jag på att skaffa katt(er)

*kl*

Tack alla ni som svarat på mina frågor, ni har gjort mig aningens klokare ;) :)

Tack vare Vica har det nu blivit så att jag tingat två übersöta småttingar, och om ett par veckor är dom här. Det kommer bli sååå kul! :bump:

Senast ändrad:

Lånar din tråd lite om det är ok.

Har en katt nu, börjar plugga snart och hon blir då själv på dagarna.
Funderar på att skaffa en till men hur funkar det när jag redan har en?
Risk för bråk? Hon är ju bara en unge men ändå, det är ju hennes revir det här nu

Min ena katt köpte jag i september 2008 och den andra flyttade in februari 2009 men det gick väldigt bra, det var lite morr och fräs i början men båda var så jäkla nyfikna så de kunde inte låta bli att gå fram till varandra :D Efter några dagar var de kompisar, de är jämngamla också skiljer faktiskt bara en dag mellan de två :)

Det är många som har en katt först och sedan skaffar ytterligare en till som sällskap åt den första och man brukar få räkna med lite morr och fräs i början men så småningom brukar de komma underfund med att den andra katten inte är så farlig trots allt.

Lånar din tråd lite om det är ok.

Har en katt nu, börjar plugga snart och hon blir då själv på dagarna.
Funderar på att skaffa en till men hur funkar det när jag redan har en?
Risk för bråk? Hon är ju bara en unge men ändå, det är ju hennes revir det här nu

Lättast är ju att skaffa en unge till, då blir din du redan har automatiskt ranghögst dock kan ju det ändras längre fram.

Jag hade min pojk själv i två år (han är tre nu) innan jag skaffade min raghona som är 4 år. Visst var det lite morr och fräs men det har gått förvånandsvärt bra. Hannen är lugn och gör inget mot andra katter. Säger endast ifrån om det blir lite väl hårdhänt. :love:

Du kanske också har möjlighet att rädda en liten kisse så som Mentan nu har gjort? :bow:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
800
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 890
Senast: Badger
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 544
Senast: Asko
·
Övr. Katt Hej! Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle skriva ett enda ord i Bukefalos Kattforum - men nu händer det! Jag har aldrig varit så...
2
Svar
25
· Visningar
2 843
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar