Åh vad jag känner igen mig! Senaste 2 åren har varit katastrof! Fick avliva min hund, hästen dog, skilsmässa med massa massa bråk, sonen som hamnar i kläm, träffar en ny och allt barkar ur bland exen, blir lämnad igen, kaos på jobbet osv osv.
Jag slutar också äta när det blir för mycket, vilket resulterade i viktras på 25 kg. Visserligen behövde 15 kilo bort... Väger nu som dig, och är 2 cm längre.
Allt började ordna upp sig i våras, med allt runt omkring, men jag själv står ju fast i skiten. Känns som om jag inte kommer någonstans, och allt har gjort mig så rädd och osäker. Jag började äta medicin men jag slutade med dom eftersom jag gick upp i vikt. (Jag har tyvär utvecklat nån slags vikthets under det hela också...) Annars så hjälpte medicinen helt ok, och jag fick börja sova på nätterna igen.
Nu i helgen har jag haft världens depp så jag har inte fått något i magen alls sen fredag frukost, mer än nån dl Cola. Är verkligen på bristningsgränsen just nu igen. Och jag känner mig så jävla värdelös och otacksam, för i princip allt runt om mig har faktist blivit riktigt bra. Jag borde inte vara "otacksam". Jag borde inte bryta ihop och störtgrina längre. Men jag gör det, och det känns som jag fastnat. Och det i sin tur ger ännu mer ångest, att det aldrig ska gå över, för nu är ju livet bra liksom, och endå kan jag inte få må bra...
Det känns bara så hopplöst...
Fast det är ju när allt har blivit bra och det lugnat ner sig runtomkring som man ofta bryter ihop, för nu finns det liksom tid att bearbeta grejerna. När det är som allra allra värst och mitt i det värsta håller jag ihop. Men så fort jag vet att jag kan släppa brukar det barka åt pipsvängen. Nu börjar det ju bli lite så hela tiden men lyckligtvis framför "rätt" personer istället för helt fel än så länge.