sommarminne
Trådstartare
har en häst hemma som jag köpte i september med en gaffelbandsskada och detta visste jag innan köp men ville ge honom en chans. rehabiliteringen gick bra fem till egentligen en månad sedan när han gjorde något i hagen så att han fick en blödning igen. han ultraljudades efter två veckor och då visade de sig bara vare en blödning på någon mm så veterinären tyckte att jag skulle börja trava honom lite smått efter två veckor i skritt. jag började inte ens trava utan tömkörde bara en gång i veckan i trav för att va på den säkra sidan och ta de lugnt. nu i torsdags va jag ute och stängade ny hage och va sedan hemma och åt och när jag kommit tillbaka måste han fått akut lymfangit och båda frambene var hemska. han hade ingen temp så det gjordes bara jordopaxomslag och han blev snabbt bättre. problemet är att han känns öm i gaffelbanden nu igen och veterinären trodde inte det skulle hålla om de gick upp en gång till och han tyckte det var dags att ge upp.
så vad hade ni gjort i min sits? han har alltså gaffelbandsskada på höger fram, kraftigt blåsjud på hjärtat men på "rätt" sida, knäpper mycket i bakbena speciellt inne i boxen men bättre med rörelse men verkar vara utsliten trodde kropraktorn och nu då lymfangit på båda fram?
hjärtat vill kämpa men hjärnan vill ge upp. de känns som att hästen inte får va häst länge utan är alltid sjuk och de är vila och igångsättning hela tiden och vi hamnar hela tiden på ruta ett. dela gärna med er av era avlivningar
så vad hade ni gjort i min sits? han har alltså gaffelbandsskada på höger fram, kraftigt blåsjud på hjärtat men på "rätt" sida, knäpper mycket i bakbena speciellt inne i boxen men bättre med rörelse men verkar vara utsliten trodde kropraktorn och nu då lymfangit på båda fram?
hjärtat vill kämpa men hjärnan vill ge upp. de känns som att hästen inte får va häst länge utan är alltid sjuk och de är vila och igångsättning hela tiden och vi hamnar hela tiden på ruta ett. dela gärna med er av era avlivningar