Nu är tränset klart!

B

BancoB

Så efter några månader av pill med detta träns så nöjer jag mig ;)

Inhandlades för 99 :- men var tyvärr alldeles för stort :( Så det har varit inlämnat hos sadelmakaren och blivit lite omsytt sen har jag bytt lite delar. Är lite småfel här och var som ni kanske ser men nu nöjer jag mig för ett tag.
Nu har det iallafall kostat mig mer än 99:-, j*vla träns! :p

Fasn, nu hittar jag inte före bilderna, ska leta vidare . .:crazy:

huvud.jpg

Tkr han klär rätt bra i det :love:

Vad tycker ni?

Sv: Nu är tränset klart!

Blev jättefint!!

Vad snyggt borttagen achenremmen är också! Man ser inte det minsta tecken på att den har suttit där!

Tack!
Hittar inte före bilderna :smirk:, men fler bilder på tränset kommer nog dyka upp :p

Tackar!
Syns lite men det är verkligen inte det första man tänker på. Hon fixade det snyggt! Hästen hatar aachenremmar så det fick bli så ;)

Du det där var riktigt snyggt!:love: Det är jättefint med rundsytt!

Du kan ju pimpa upp det med ett bling om/när du ska ut och tävla...:D

Tackar!
Syns lite men det är verkligen inte det första man tänker på. Hon fixade det snyggt! Hästen hatar aachenremmar så det fick bli så ;)

Har hon öppnat upp och tagit bort hela eller bara kortat av?

Jag orkade inte lämna iväg mitt så jag skar av remmen själv (har gjort om mina två till ett kandar samt ett nytt träns i kombination med ett annat) på kandar-nosgrimman. Tanken är nämligen att jag ska skaffa en döbert eller OS sedan till tävling ändå. Så den nosgrimman kommer troligtvis bara att användas hemma (och på tävling fram tills den bytas) så det kändes inte så superduper viktigt.

Och det gick att korta så mkt att det inte syns, men däremot gör den resterande dolda delen att det putar ut lite, lite grann framtill. Så tittar man noga så syns det att där suttit en snokrem förut. Men på lite håll tror jag inte att man tänker på det.

Men skulle man få det helt hundra bra så skulle man nog behöva sprätta upp en del så att man kunde ta bort remmen helt (brukar funka att bara dra på billigare träns men det gjorde det inte på detta) och sedan sy ihop det.

Men det var kanske så din sadelmakare gjorde?

oj herregud vilket snyggt träns!! :D vart har du hittat det?

Tack alla :p

Saigon: Hon sprätte upp o tog bort.

careblomman: Det är delar från två olika träns, men största delen är från ett från Hansbo som inte tillverkas längre :p

Vad snyggt det blev! Älskar lite bredare nosgrimmor!

Tack alla :)

In action! Ignorera glad matte och het och spänd häst! :p
IMG_2484.jpg

IMG_2429.jpg

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 480
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Är ute efter en ny sadel till min grabb igen, han är en tämligen halvsvår nöt att knäcka för tillfället. Han är en travare i...
Svar
12
· Visningar
2 747
Senast: Tagliabue
·
Dressyr Jag behöver tips på kandar! Jag vill ha ett brunt kandar i storlek cob ( :cool: ) som inte kostar en förmögenhet. Jag har letat runt...
Svar
17
· Visningar
2 684
Senast: Breccia_
·
Utrustning Hata Dyon tränsen att man inte kan byta nosgrimma på dom :( Iaf har alltid haft Aschen nosgrimma på min häst då jag tkr de är...
Svar
15
· Visningar
2 560
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix