Nu är min prinsessa här!

Destiny_D

Trådstartare
I söndags em kom äntligen vår "lilla" dotter till världen! Vi åkte till förlossningen i lördags kväll kl. 18.00 pga vattenavgång. Blev hemskickade i väntan på värkar. Dom satte igång regelbundet kl. 20.30 på lördagskvällen, så det var bara att bege sig iväg till förlossningen igen :)

Tyvärr hade jag så svagt värkarbete, så det blev en utdragen förlossning... Hon ville inte komma ner ordentligt, utan stod med huvudet lite snett ovanför de där spinae-taggarna. Vid lunchtid på söndagen försökte dom med sugklocka, men det beslutades om akut snitt till slut eftersom mina krafter var helt slut. Vilken befrielse det var!!

Kl. 14.34 kom hon äntligen ut till oss! 4820 gr tung och 53 cm lång :eek:. Alla blev lika överraskade när hon visade sig vara så stor. Hon har tjocka härliga kinder och gör inget annat än äter och sover :D

Vilken overklig känsla att bli mamma!! Har jag och min kärlek verkligen lyckats skapa nåt så perfekt? Känns ju som att man stulit henne!! :D

Nu ska jag mysa med min sovande familj på soffan.

Ha en underbar helg allihop!!

Sv: Nu är min prinsessa här!

GRATTIS!!!! :banana:

Vad alla får stora barn här på Buke! Arvid vägde 5030gr och Nevins ännu mer, Irpas vägde ungefär som din och många andra har fått jättebebisar! :D

Grattis! :bump: Trist att bli hemskickad en sån kort stund, men ni kanske inte hade så långt. :) Skönt att ni mår bra både mor och dotter!

Grattis TS!
Stora barn kanske hästmänniskor får för att de rör på sig så mycket? Jag hörde av en hästbekant att det kommer mer syre till barnet om man rör på sig mycket och därför blir fostren större?

GRATTIS!

ja det var en stor tjejja du, förstår om du blev trött!

(Min minsta pojke landade på 5350 gram när han föddes)

I söndags em kom äntligen vår "lilla" dotter till världen! Vi åkte till förlossningen i lördags kväll kl. 18.00 pga vattenavgång. Blev hemskickade i väntan på värkar. Dom satte igång regelbundet kl. 20.30 på lördagskvällen, så det var bara att bege sig iväg till förlossningen igen :)

Tyvärr hade jag så svagt värkarbete, så det blev en utdragen förlossning... Hon ville inte komma ner ordentligt, utan stod med huvudet lite snett ovanför de där spinae-taggarna. Vid lunchtid på söndagen försökte dom med sugklocka, men det beslutades om akut snitt till slut eftersom mina krafter var helt slut. Vilken befrielse det var!!

Kl. 14.34 kom hon äntligen ut till oss! 4820 gr tung och 53 cm lång :eek:. Alla blev lika överraskade när hon visade sig vara så stor. Hon har tjocka härliga kinder och gör inget annat än äter och sover :D

Vilken overklig känsla att bli mamma!! Har jag och min kärlek verkligen lyckats skapa nåt så perfekt? Känns ju som att man stulit henne!! :D

Nu ska jag mysa med min sovande familj på soffan.

Ha en underbar helg allihop!!

Grattis Grattis :)

Grattis TS!
Stora barn kanske hästmänniskor får för att de rör på sig så mycket? Jag hörde av en hästbekant att det kommer mer syre till barnet om man rör på sig mycket och därför blir fostren större?

min pojk var bara 3200gr/49cm.. så de e en myt...:p

ts: GRATTIS:bump:

Alla får inte stora barn ;)

Min lilla minimänniska har precis växt i lite 50-kläder nu, snart 4 veckor gammal..

Destiny_D

Åh stor grattis, visst är det helt underbart att bli mamma :love:

Vad bra att det slutade lyckligt!
På måndag ska jag iväg på tillväxt-UL för att se hur stor min nr 2 (v 37+1 idag).
Min första "lilla" Stina vägde nästan lika mycket som din - 4710 och var 54 lång.
Om den här filuren visar sig bli lika stor så kanske dom bestämmer sig för att sätta igång det redan nu... Så nu är jag lite pirrig i magen (tyvärr inga verkar;))
Grattis till ert underverk och hoppas allt går bra framöver!

Grattis!
Vad stor hon var, förstår att det blev jobbigt. Min senaste vägde 3200, men är född tre veckor före BF. Jag är glad att jag inte gick tiden ut, då hade hon nog varit lika stor som din.

Ett jätte stort GRATTIS :)

Sonen min kom ut och vägde 4375g och va 52 cm lång den 27/2-09 ;)

Ta väl hand om er alla.

Kram.

KL

Tack tack alla! Ja, det förvånade alla att det kom ut en sån stor tjej. Undrar varför ingen sett tecken tidigare? Borde man inte kunna se att det är en stor bebis? Då kanske dom inte låtit mig gå över en vecka? Om det någonsin blir aktuellt med en nr 2 så ska jag KRÄVA planerat snitt... Kommer aldrig våga mig på att föda vaginalt igen. Fy f-n!!

Jaja, nu är ju slutet gott och hon är fullkomligt underbar :). Vi kan ligga i evigheter och bara titta på henne. Tänk att vi skapat nåt så pluttigt och underbart.... Hennes tjocka kinder och lilla smultronmun har redan lindat pappan runt lillfingret :D

Idag blir det promenad med nya vagnen i det underbara vädret!

Njut av vädret och ha en underbar helg!!

Nädu, det verkar vara svårt att bedöma bebisstorlekar! Jag nojade över att nr 2 skulle vara stor eftersom nr 1 var det och jag gick sönder mycket då. Dessutom hade en bekant precis förlösts med akut kejsarsnitt för att de upptäckte att hon bar på en gigantobebis på 5.5 kg. Så jag frågade min BM vad hon trodde och bad henne känna lite extra. Hon sa att hon skulle bli mycket förvånad om den här bebisen var lika stor som ettan. När den kom ut var den faktiskt ännu tyngre :grin:

Stort GRATTIS, visst e det underbart, (blev själv mamma i måndags)

Mys i mängder nu, det gör vi.

Som jag förstod det på en läkare jag känner är det inte alls säkert att bebis växer på sig om man går över tiden - det kan snarare vara tvärtom att de går ner i vikt då de inte får tillräckligt med näring av mamma längre. Sant eller inte låter jag vara osagt då jag inte är medicinskt kunnig men nog kan det ligga ngt i det!

Som jag förstod det på en läkare jag känner är det inte alls säkert att bebis växer på sig om man går över tiden!

Jag är född efter BF och jag vägde bara 2,2 så barnet behöver nog inte bli stort bara för att man går över tiden.

TS: Grattis till dottern! :laugh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 306
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 103
Senast: vindvissla
·
Övr. Barn Igår kl 18.00 startade en hemsk smärta i ryggen (hade inte kännt något på hela dagen) som bara blev intensivare med var minut. Hade...
2
Svar
39
· Visningar
2 607
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar