Nu är min kropp MIN igen!

Jamtland

Trådstartare
Efter att först ha varit gravid och sedan ammat i ett år så är min kropp MIN igen! :bow:

Jag kände mig som en hemsk mamma som "tvingade" yngsta dottern att sluta amma, men dels så vill jag kunna äta starkare medicin mot min fibro och dels så har hon fått så mycket tänder (AJ aj..) så nu fick det liksom räcka.

Äldsta dottern slutade amma " av sig själv" vid tio månaders ålder och jisses så mycket händigare det var! Nu har jag medvetet trappat ner i ett par veckor tills det bara var kvällsamningen kvar och sedan i förrgår har jag skippat den också.

Av någon anledning så har amningen "stört" mig mycket mer den här gången, har känts som om jag inte rår om min egen kropp och det har varit motigt att då ha en dotter som första sex-sju månaderna VÄGRADE att äta annat än av mig, hon har även vägrat flaska så jag har inte kunnat vara borta från henne mer än ett par timmar åt gången i ett års tid. Så nu känner jag mig FRIIIIII!:bump: (och har liiiiiite dåligt samvete för att jag känner så:grin:)

Jenny

Senast ändrad:
Sv: Nu är min kropp MIN igen!

Jag tror att det är många som kännt så:crazy: ,även om det var jättemysigt att amma så tar det på en.

Nu är mina 6 och 3 år och det är så skönt att slippa blöjor och nappar och annat bebisjox:bow:.

Jag tycker oxå det är skönt att ha slutat amma. Man e inte lika trött och jag kan ta nåt starkare mot min värk...

Jag va aldrig riktigt bekväm medamningen offentligt heller, det blev ju bättre, men jag hade ont av att göra det blandfolk...

Jag håller på att trappa ner nu med, ammar kanske två dagar till bara. Har gått väldigt snabbt för mig att trappa ner. Jag känner mig obekväm med att amma av olika anledningar. Men jag känner igen det dåliga samvetet av att "tvinga" dottern att sluta :grin: Man är aldrig helt nöjd ;)

Liknande trådar

Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
4 235
Senast: EmmaW
·
Övr. Barn Det här lär bli långt, men hoppas någon orkar läsa... Jo, jag slutade med amningen redan när dottern var två veckor, det är snart ett...
2
Svar
22
· Visningar
3 201
Senast: Mirre
·
Gravid - 1år Jag fick sent i onsdagskväll åka in akut till sjukhuset med hög feber och smärta i nacken/halsen. På akuten konstaterades det att jag...
Svar
13
· Visningar
1 610
Senast: EmelieR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25