Nu är jag riktigt arg!

Golden_Heart

Trådstartare
Lillstumpan fick en egen stor pool av hennes farföräldrar och fastrar med partners!
Idag mellan bara ett par timmar så hade några varit in på våran tomt, vi bor centralt; tagit av locket och använt poolen, för klordosan låg bredvid och de hade haft ur halva vattnet också. Klättrat i poolen på dess kanter, då den inte har någon stege!
Hur skyddar man sig mot sådant?:rage:

Sv: Nu är jag riktigt arg!

Det är en uppblåsbar pool, en sådan där stor på fem kubik vatten. Den har knytsnöre att dra åt med.
Pumpen var på, så hela pumpen hade kunnat gått sönder!
Tycker det är fruktansvärt fräckt! :mad:

fyfan! Vilka jävla människor som gör så. Eller föräldrar som inte har koll på deras barn! Jag hade blivit fly förbannad.

Dock har jag inga tips på hur du ska skydda dig, att folk har så svårt för att veta vad som är ditt och mitt.

Larma den? Det finns ju billiga dörrlarm som borde gå att fästa på lock resp. poolkant. När de två delarna till larmet dras isär går larmet. Bara ljudet borde skrämma skiten ur de flesta.

Det är ett poolöverdrag alltså.... sådant man drar ihop med snöre? Hur sätter man larmet då?
Poolen står på gräsmattan!

De här enkla larmen funkar även i sådana fall. Det enda som krävs för att larmet ska gå av är att de två delarnas kontaktytor bryts. De går att limma eller skruva fast. Gissar limma i ditt fall. Finns på Clas Ohlson och liknande ställen.

Vilken himla tur att inget barn drunknade i er pool!
Om det är så enkelt att "tjuvbada" är ju risken stor:crazy:

* Jenny *

Håller med föregående, tur att ingen dog. Det blir ju samma ansvar som för brunnar som finns på landsbygden. Riktigt lock på brunnen.

* Jenny *

Kan slå vad om att det är festprissar på väg hem från krogen, för ingen ansvarsfull förälder låter sina ungar under 15 vara ute mitt i natten eller..... ?

* Jenny *

Fast om det satt ett poolöverdrag på och dessutom egentligen behövs en stege för att komma i så har ju TS faktiskt gjort allt man kan begära för att ingen ska drulla i. Föräldrar har ju oxå eget ansvar för sina barn, och bor man i närheten av minsta lilla vattendrag är ju risken betydligt större att någon drunknar där än i en övertäckt pool till vilken man dessutom helst behöver stege för att ta sig...

Antar att det är magneter du syftar på, borde det inte vara himmelens knöligt att knyta så magneterna hamnar precis rätt mot varandra varje gång?

Tror att Clas Olsson även säljer IR-deckare som borde vara bättre lämpade för detta, frågan är om de pallar att sitta ute och hur man ställer in så att inte eventuella harar, katter, fåglar etc fångas. De falsklarmar ju gärna när de sitter ute...

TS: du kan inte få fast en mindre kedja i överdraget på nåt sätt och låsa ihop det med hänglås? Lämna in överdraget hos någon typ skomakare eller något kanske? Håll vakt och hota med polisanmälan om du ser dem? Trist att folk beter sig sådär.

Poolen har en mjuk kant, så då är det bara att putta så får man bort överdraget, så kedja går inte!
Jag är tacksam för alla förslag och har berättat samtliga även för min partner!

Det är inte så himla enkelt!
Överdrag på poolen och den var utan stege. Klor-bollen var i innan vi åkte ifrån tomten!
De passade på under de två timmar från att vi lämnade saker efter jobbet och tills att vi kom hem efter att ha hämtat tösen, ätit ute och veckohandlat!
Vi bor oerhört centralt i en korsning med mycket trafik!
Dessutom är det olagligt att gå in utan lov på andras tomter utan giltigt skäl! :mad:

Liknande trådar

Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 156
Senast: wtf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar