Nu är jag rätt less

Kattennizze

Trådstartare
på min rygg! Jag har lidit av diskbråck sen många år tillbaka, och jag skulle fått operera det om jag inte blivit gravid. Min plan var att jag skulle fortsätta mina studier denna termin, men eftersom jag inte kan sitta längre stunder insåg jag raskt att det inte skulle gå. Dessutom ingår det praktiska moment under utbildningen också som jag bara kan glömma...Brrrrr. Jag trodde inte att min ländrygg skulle försämras så mycket som den har gjort, nu klarar jag knappt av att promenera med mina hundar.
Så nu är jag sur. Skitkul att sitta hemma och glo hela hösten när jag hade planerat så mycket som jag vill göra. Men det är ju bara att gilla läget. Det viktigaste är ändå graviditeten och att både jag och barnet mår bra. Jag får väl ta upp broderandet eller lära mig sticka eller nåt...TUR att vänta barn är tidsbegränsat ialla fall!!Sen ska jag TRÄNA upp ryggen så jag orkar springa efter småbarn!
Jag tittar avundsjukt på kompisar som rider, jobbar, tränar som vanligt under sina graviditeter men jag måste försöka acceptera att jag har dålig rygg. Finns det kanske fler på Buke som lider av samma tillstånd som jag? Usch, det är svårt för "duktiga flickor" att inse sanningen...

Sv: Nu är jag rätt less

Hur långt gången är du? Jag hade fruktansvärt ont i ryggen i början. Sen gav det med sig :) Har du tur så är det hormoner som gör att du har extra ont i början!

Jag har foglossning. Så är väldigt orörlig. Här kommer smärtan i från bäckenet. Både bak i rumpa och fram i blygdbenet. Har jättesvårt för att gå och resa mig/vända mig ur sängen. Har 10 veckor kvar men det blir bara värre tyvärr.

Nä tyvärr tror jag inte det kommer att ge med sig, snarare tvärtom. Jag är snart i v 22 så det positiva är att jag ialla fall gått över halva graviditeten. Jag känner ju att det är muskler och nerver i ländryggen som börjar bli vädligt trötta.

Akupunktur hjälper mig! Det ökar blodcirkulationen till de övertrötta musklerna samt även behandlar vissa punkter för fogarna då som får sig en endorfinkick.Tens ska hjälpa oxå!

*räcker upp handen*

Jo, jag har också diskbråck (L5-S1)som iofs hade varit problemfritt i typ 6månader före jag blev gravid. Började känna av det från v. 12 ungefär och blev sjukskriven (och omplacerad på jobbet) från v 16. När jag var i v 26 gick inte det heller utan jag är nu hemma heltid... Har även fått dexofen utskrivet som hjälper lite (iaf blir man lite mosig i huvet så att man kan sova ;))

Skit-tråkigt att bara gå hemma:cry: men jag har inte så himla ont i ryggen iaf. Men så fort jag gör annat än flyttar mig mellan sängen-soffan-datorn får jag rejält ont i ryggen. Så det får man ju låta bli helt enkelt.
Hästen lämnades bort så fort jag fick problem med ryggen (hade ändå tänkt att göra det, blev bara lite tidigare än väntat). Jag går inga längre sträckor, mannen får ta hundarna när han kommer hem. Jag bara går ut med dem så de får kissa.

Finns ju tyvärr inte så mycket som hjälper mot diskbråck, du får helt enkelt hoppas på att du dessutom inte får problem med foglossning. Har du varit hos sjukgymnast? H*n kan ha övningar som underlättar eller iaf kan hjälpa för stunden.
Vi får helt enkelt lida igenom detta och inte slita ut ryggarna före förlossningen, tänk på att vi ska kunna lyfta våra barn:laugh:

Akupunktur ska jag verkligen testa! Ja, skönt att höra att det är fler alltså med taskiga ryggar. Jag ska ju få operera mig efter graviditeten så det ser jag verkligen framemot!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka