Nu är jag i valet och kvalet...

Sv: Nu är jag i valet och kvalet...

Nej, den gamla är fullt ridbar, bara att jag inte trivs i den riktigt och upplever den som trång. :) Sadelutprovaren sa dock att det inte var några problem att rida i den gamla tills jag får den nya.

Däremot TÅL jag verkligen inte att ha olika färg/nyanser på saker. :crazy: Hade det ett tag förut och gillade det verkligen inte. Jag ville inte rida där folk såg mig. :p

Senast ändrad:

Så det är på det viset men då är det ju ännu självklarare att du ska ha en BRUN sadel (han var skitfin i grimman) ;) Va är det för märke?

Du kan ju köpa ett beg. "slit och släng"-träns tills du har råd att köpa ett i lite bättre kvalite (så brukar jag göra). Kandaret är det iof värre med men du tävlar väl inte på det riktigt än? Så Då kan du faktiskt ha det svarta en stund till.

Det är ju värre med kavajen men det kanske blir snyggt med en brun hjälm... Annars kanske du kan ha den svarta iaf? Eller så går du och köper dig en blå kavaj för då kan du ha den till sadlar av alla färger :idea:

Jag tycker att du gjorde rätt som beställde den svarta sadeln. Han passar fint i svart plus att du slipper byta ut allt annat (blir dyrt) 6 veckor går snabbt.;)

Tycker du skall vänta på den svarrta.
Tycker själv att det är extremt svårt att hitta samma bruna färg på alla tillbehör,så jag kör svart på både den brune och fuxen!

Ah, men dåså. Sex veckor lär ju gå på ett kick då och du skulle ju alltid kunna lägga in mer tömkörning, longering och barbackaridning nu.

Det kan vara värt att vänta lite mot att behöva betala och leta efter nya grejer i rätt färg och till rätt pris och rätt storlek.

Tack. :) Ja, det lutar åt det. Jag tycker det är mycket mer stilrent och snyggt att dressyra med svarta grejer. Så himla mycket mer lättmatchat också...

MoQ> Jo, det är den största anledningen att jag är lite "anti" brun. Det är så jäkla svårt att hitta samma nyanser på allt. :crazy:

Hendrewen> Jag har växt ur den. :angel: :o Blev samma sadel som jag hade förut, fast en smalare bomvidd på honom (låter kanske konstigt när det är samma sorts sadel från samma ställe. Men min gamla är egentligen en N, men han tyckte den var så mycket vidare att han stämplade den som M. Det händer tydligen att de beställer en N och trycker ut den ifall den är något smal, så det är väl det de gjort med min "gamla". ) och en större sits för mig. Det är sitsen som gjort att den inte riktigt känts 100%ig på senaste tiden.

sweet_knorven> Lite vila läggs in också... Jag har inte så mycket motivation nu när jag inte kan tävla längre. Men jag har sagt att han ska få högst en veckas vila, sen måste jag börja sparka mig i baken och gå ut och rida.

Senast ändrad:

Tror, det finns ju en bild på honom i rätt brun precis ovanför ditt inlägg. ;)

DressyrBecca> Jo, det tycker jag med. Brun hjälm till den där kavajen går INTE, men jag tänkte mer hemma om det kan vara kul att matcha allt i brunt då. :)

Tomten> Vad menar du, ännu fulare med blått och svart? Det är ju det jag kör på nu, marinblått och smart mest hela tiden. :p Jag tycker det är skitsnyggt. :love:

Kratus> Ja, det förstår jag. Jag kan nog aldrig vänja mig, max så som tantens hoppsadel är som skiftar lite olika men inte så att man tänker på det annat än när man smörjer in den. :p Den har jag ändå haft i många år nu!

På sadeln eller grimman? Sadeln blir en Crown Warmblood igen, grimman TROR jag är en Jacson (hade nollkoll på märken när jag köpte den för sju år sen :D men har sett att de har en liknande). Sadeln är nog kanske till och med liiite mörkare, den var väldigt mörk. Mina smånötta svarta stigläder smälte in rätt bra på den. :p

Jag håller på och funderar lite på om jag ska köpa en marinblå Pikeur Diana... Eller en svart... Svårt val! Svart är väldigt snyggt tycker jag, stilrent och lätt att få att se prydligt ut. Men marinblått är ju väldigt snyggt det också. :D Men då måste jag köpa en ny hjälm.
Samtidigt känns det dumt att köpa en marinblå när jag har den här som är typ blå. Skulle kunna variera mer om jag köper en svart.

Nej, jag tävlar ju inte på kandar än. Men jag vill verkligen inte rida där folk kan se mig med olika färg på saker. :p Jag skäms så in i norden. :o Och dessutom så finns ju inte den bruna färgen på det kandaret jag vill ha, alls.
Problemet med träns är ju inte bara att hitta rätt nyans. Han drar ju x-full och det är ytterst få träns som går att få i den storleken.

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
2 013
Senast: Wilfa
·
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 394
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag har ett trasigt sidepull (det där bruna som finns på Hööks). Jag vill göra om det till träns. Jag använder varken käkrem eller...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka