Nu är jag förbannad!!!

T

tabasco

Dessa hovslagare....Jag antar att jag haft extrem otur med hovslagare men nu är vi inne på den tredje och det har varit den värsta jag någonsin haft!

Förra tisdagen skulle h*n ha kommit, vi ringde en vecka innan pga att min häst tappat en sko och hoppades att h*n kunde komma lite tidigare. Men nej, det gick inte att få tag på h*n. På tisdagen när h*n skulle komma avbröt vi vår semester och åkte 15mil hem för att h*n skulle komma. Men kom det någon hovslagare!? Nej!

Vi ringde hela veckan och försökte få tag på h*n men nix, det gick inte. Till sist fick vi tag på h*n och h*n sa att h*n legat på stranden och bett sin far ta våra hästar. Jaha tänkte vi men då har där väl blivit något missförstånd.
Så vi ber h*n att komma så fort h*n kunde, jaha då svarar h*n att det får bli sista gången för det är för långt att köra till oss, så dags att tänka på nu tycker jag...Men i alla fall så lovade h*n att komma idag. Jag stod och väntade i stallet i 3 timmar men inte kom där någon hovslagare! :devil: Nu är jag irriterad!
Var bara tvungen att skriva av mig lite...

Byt hovslagare! Det finns ingen anledning att acceptera hans opålitliga sätt. Mina hovslagare får åka lika långt och dom knorrar inte.

Jo, vi fick lite panik ett tag för här växer verkligen inte hivslagare på träd! :crazy:
Men till sist har vi hitta en ny, jag får hoppas att han är bra och trevlig.

Det mest irriterande var att h*n inte kunde ringa och säga att nej jag kan inte komma...så irriterande...

Har varit med om liknande.

Hovslagaren visste att jag skulle hem över sommaren med hästen (10 mil bort) och vi bestämde vid skoningen innan att han skulle komma i veckan innan vi skulle åka.

Han kom inte.
TRE GÅNGER! :mad: :mad:

Tur man slipper eländet numera.
Fast nu kanske hästen blir utdömd så då kan de ju kvitta :cry:

Varför gnäller han över att det är långt?
Resersättning ingår vaä i priset som med alla andra lr?
Byt.. han är bara en latmask :mad:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 797
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 871
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka