N
Nile
ja nu är min häst skadad igen. allt började förra våren. hon började kicka i galoppen och traven, bara i höger varv. hon va inte svullen eller varm. så jag rådfrågade lite. och fick rådet att hon skulle vila.. men hon blev inte bättre av det. så jag åkte in till ATG. dom tog massor med plåtar på benen, böjprov m.m. bilderna visade inget spec. en gammal skada i höger has. men det va inget som skulle göra att hon reagerade som hon gjorde. hon fick sen behandling mot inflamation i bägge haser och knä. men hon blev inte bättre av det heller. dom hittade inga fel på henne. mer än hur hon betedde sig i ridningen. till slut skrev dom ut metacam. och då blev hon bättre. stor skillnad blev det.. så jag fortsatte rida henne. och sen nu i oktober, fick jag veta att jag va gravid. då slutade jag rida. har bara skrittat lite då och då. och longerat henne. sen skulle jag rida henne för ett tag sen. då började hon kicka igen i traven. och sen idag skulle jag rida henne igen. men det gick abslut inte.. hon kickade både i traven och skritten. och i skritten har hon aldrig gjort det innan. så nu kommer det bli nya rundor in till ATG. men det känns så surt. eftersom att dom inte riktigt vet vad skadan beror på.
allt känns så jäkla hopplöst igen. vill ju att hon ska bli bra. hon har ju inte visat något när jag har longerat henne. bara i ridningen..
allt känns så jäkla hopplöst igen. vill ju att hon ska bli bra. hon har ju inte visat något när jag har longerat henne. bara i ridningen..