Nu är hon skadad igen

N

Nile

ja nu är min häst skadad igen. allt började förra våren. hon började kicka i galoppen och traven, bara i höger varv. hon va inte svullen eller varm. så jag rådfrågade lite. och fick rådet att hon skulle vila.. men hon blev inte bättre av det. så jag åkte in till ATG. dom tog massor med plåtar på benen, böjprov m.m. bilderna visade inget spec. en gammal skada i höger has. men det va inget som skulle göra att hon reagerade som hon gjorde. hon fick sen behandling mot inflamation i bägge haser och knä. men hon blev inte bättre av det heller. dom hittade inga fel på henne. mer än hur hon betedde sig i ridningen. till slut skrev dom ut metacam. och då blev hon bättre. stor skillnad blev det.. så jag fortsatte rida henne. och sen nu i oktober, fick jag veta att jag va gravid. då slutade jag rida. har bara skrittat lite då och då. och longerat henne. sen skulle jag rida henne för ett tag sen. då började hon kicka igen i traven. och sen idag skulle jag rida henne igen. men det gick abslut inte.. hon kickade både i traven och skritten. och i skritten har hon aldrig gjort det innan. så nu kommer det bli nya rundor in till ATG. men det känns så surt. eftersom att dom inte riktigt vet vad skadan beror på.

allt känns så jäkla hopplöst igen. vill ju att hon ska bli bra. hon har ju inte visat något när jag har longerat henne. bara i ridningen..
:confused:

Sv: Nu är hon skadad igen

Lite spåning: Om det bara sker i ridningen så kanske sadeln har något med det att göra? Prova att rida i någon annan sadel? Rida barbacka? Man kan ta med sadeln till vet så kan de se om de hittar något problem med den. Ibland kan vissa problem sitta hos ryttaren, hur går hon med en annan ryttare?

det är likadant med annan sadel och annan ryttare. tyvärr

Lite spåning: Om det bara sker i ridningen så kanske sadeln har något med det att göra? Prova att rida i någon annan sadel? Rida barbacka? Man kan ta med sadeln till vet så kan de se om de hittar något problem med den. Ibland kan vissa problem sitta hos ryttaren, hur går hon med en annan ryttare?

Hej! Jag hade provat att ta dit en kiropraktor. Min häst blev helt plötsligt jättekonstig. Hon gick emot skänkeln och vägrade fatta högergalopp. Fick då tipset om att kontakta en kiroptaktor. Han kom ut, konstaterade att hon hade ischias, behandlade. Hon fick stå i två veckor och efter det är hon som en ny häst! Har inte haft några problem sedan dess och detta är nu 10 månader sen.

Hon är behandlad med både massör och kiropraktor. dom hittar inget på henne.

Hej! Jag hade provat att ta dit en kiropraktor. Min häst blev helt plötsligt jättekonstig. Hon gick emot skänkeln och vägrade fatta högergalopp. Fick då tipset om att kontakta en kiroptaktor. Han kom ut, konstaterade att hon hade ischias, behandlade. Hon fick stå i två veckor och efter det är hon som en ny häst! Har inte haft några problem sedan dess och detta är nu 10 månader sen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 084
Senast: animalasia
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar