Nu är hon här! :)

CallMeAce

Trådstartare
Lilla kisen, Mississippi ska hon heta! 50% norsk skogkatt och 50% okänd ras är hon, 12 veckor gammal. Bilder:

Så söt när hon sover
sover.jpg

vaknat, kolla det rosa halsbandet ;)
sot.jpg

är det så här man ska göra i kattlådan? :D
kattlada.jpg

Så va tycker ni? är hon lik en norsk skogkatt?
Har inte fått henne att gå på lådan än men hon har inte gjort något på något annat ställe heller så jag hoppas det kommer snart annars blir ja orolig. Fast hon har inte varit hos oss mer än lite mer än 2 timmar.

Sv: Nu är hon här! :)

:love: Gullig!! Lite skogskatt kan man se. Har också en sådan blandning.

tack så mycket :) jo det ska nog gå bra, hon är så himla social och gosig o nu har hn gått på lådan med så nu vet vi att det fungerar..hihi

ja jag tycker med att man kan se skogisrasen i henne :) vad är din korsning med och är det hälften norsk skogkatt med?

Ja lådan är viktig :banana: så slipper man allt på golvet :crazy:

Hoppas ni får mycket glädje ihop :D

ja jag hoppas att bajseriet fungerar i lådan med för än så länge har hon bara kissat :)
å hon är så go o lugn o fin o så tänder hon till ibland o busar järnet :D

Jättesöt! Men lik en skogkatt? Nej, jag ser ingen sån liknelse. Men en skogskatt möjligtvis, dom kan ju se ut hur som helst.

vad är det för skillnad på en skogkatt och en skogskatt då?
ja tycker hon påminner lite om en norsk skogkatt och dom säger att mamman var renrasig skogkatt men självklart vet jag ju inte säkert.
en avkomma kan ju få olika mycket av utseendet från föräldrarna. eftersom jag inte köpte henne av "uppfödaren" kunde jag ju inte få se mamman heller. pappan är helt och hållet okänd eftersom mamman smet ut och under tiden hon var borta blev hon dräktig.

men men det spelar inte så stor roll vad hon är för hon är så sööööt :love: o hon pratar med oss hela tiden :)

Har du också en Mississippi? :love: Så söööt!

Min lilla Miss försvann 2002, varför vet jag inte, men ingen har sett till henne sedan en dag i augusti det året när hon senast kom och hälsade på. Minns det så väl, hon stannade upp, tittade på mig länge och väl och vände sen på klacken och sprang iväg. :cry: Jag hoppas att någon hittade henne och gav henne ett bra liv... Även om jag anser att det är stöld att ta in en katt som både är märkt, har halsband och är kastrerad. Ingen kan ju komma och påstå att hon var en lösdrivande vildkatt utan ägare... :devil:

En skogskatt vet jag inte hur den ser ut. En Norsk Skogkatt är en raskatt, bara att söka på den på nätet så finns massor av bilder.

jo ja vet att norsk skogkatt är en ras :smirk:
men bara skogskatt har jag aldrig hört som någon ras...

Bra smak vet jag inte, men hennes syster döptes till Missouri, så de var döpta efter 2 av USA's största floder. Varför? Tja, i början kallades de bara för "missarna" så vi spann vidare på Miss... :smirk:

Jättesöt!

Skogkattlik? Nej, helt fel ansiktsform och profil. Men vad som ligger bakom är ju ändå ganska ointressant om man ska ha en sällskapskatt och har valt att skaffa husis.

ja hade ja velat haft en äkta skogkatt hade jag köpt en :D men ja tycker fortfarande det skulle vara roligt att ha en med lite av den rasen i sig. man vet ju aldrig.

vi har tingat en ragdollkatt som vi får hem den 24 augusti också o då kommer fler bilder :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän. Hur länge är det vanligt att de är...
Svar
8
· Visningar
589
Senast: CFrisk
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 724
Senast: Tualma
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama