nu är hon borta..

T

Tovanlovan

jag har vart och avlivat min älskade hamsterhona idag. hon har varit sjuk i två veckor, inte ätit eller druckit.. bara legat i huset. för ca en vecka sedan så kom det var ur analöppningen och ur ögonen, vi började "hälla" i henne lite vatten men hon blev bara svagare och svagare.. nu är jag så lessen och bara sitter här å gråter. är det bara jag som har råkat ut för detta? hon va 1 år bara när hon dog,
Förlåt om jag tog eran tid. men behövde skriva av mig. :cry: :cry:

Sv: nu är hon borta..

Usch, det är verkligen jättetråkigt när ens djur mår dåligt och man tvingas ta det svåra beslutet om avlivning. Men det är ju för djurens bästa... *tröstkramar*

ja.. jättesvårt. men när hon inte kan stå upp själv så är det liksom ingen idè att låta henne leva, hon lider ju bara och det vill man ju inte..

usch jag vet hur det är, min älskade lilla gosa avlivades också för snart två veckor sen och jag tycker det är skitjobbigt fortfarande. har inte ens orkat tömma hennes gammla bur än...

Be strong!

tack för att ni stöttar mig, var hemma från skolan idag för jag mådde så dåligt..

man får försöka trösta sig med den tid man faktiskt fick och att bland molnen finns ingen smärta. du tog rätt beslut och var stolt över det, för det är tungt jag vet. fick ta bort min katt för knappt en månad sen, det beslutet var enormt tungt.

var stark och försök glädjas åt det ni fick =)

du gjorde nog bra att ta bort den:bump:

slapp lida mera:crazy:

det känns faktiskt mkt bättre nu. alla är så snälla.. och eftersom hon ändå hade vart sjuk en vecka så var jag mer förberedd och då var det inte lika tungt..

Jag vet, tyvärr, också hur det känns. Var med min älskade kanin till veterinär i onsdags, åkte akut då hon hade det jobbigt att andas, det visade sig att hon hade cancer och det bästa och ända beslutet var att låta henne somna in. Det här är det värsta jag varit med om, jag fick henne när hon var åtta veckor och om 1-2 veckor skulle hon fylla 9 år! Ändå en väldigt gammal tant, men hon var pigg som satan och åt oss ur huset! Men oh så speciell, min allra bästa kompis! Gråter floder varje dag, kommer aldrig att glömma henne! Men jag är ändå glad att vi kom till veterinär i det här skedet, så att hon slapp lida! Älskar dig MUMSAN!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 954
Senast: Kilauea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är väl jag. Jag vet inte. Den jävla ångesten som äter upp mig. Och som dotter till en freudian har man ju ändå lärt sig att rota i...
Svar
0
· Visningar
915
Senast: miumiu
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 400
Senast: kratbran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar