Nu är Funny EuropaChampion!

Excalibur

Trådstartare
Nu har min älskade Burma tjej varit i Slovakien på WorldWinnerutställningen och plockat hem sin EuropaChampion titel!!

Nån fler som hade katter med där??

Sv: Nu är Funny EuropaChampion!

Vad roligt!! Grattis!!

Har sett lite bilder på ett annat forum, men hade ingen kisse där.

Grattis!!

Jag har dessvärre ingen katt att ställa i dagsläget, men någon gång ska jag till WW. Hanoo (som är/var den snygga) är inte uppvaccinerad för att åka utomlands länge, Maja hade inte klarat en så stor utställning och Frasse är inte uppvaccinerad heller. Han hade visserligen tyckt det vore jättekul med en stor utställning och resa, men jag lägger inte de pengarna på att åka med en "halvful" katt...

Åh va kul! Grattis!! :bump:
Tyvärr var jag inte där men nån gång ska jag dit. Om inte med lilljäntan så i framtiden med avkomma :D

Det är bra med visioner :D

Jag är mycket målmedveten och ganska höga ambitioner, sen om de är realistiska eller inte återstår att se ;)
(Utan att vara självgod nu, men lilltjejen har sånna kvalitéer som gör att jag utan tvekan skulle ta henne till WW. Men tyvärr faller hon på öronen i dagsläget, så det får bli en avkomma :angel: )

Det var inget negativt menat, jag tycker det är viktigt att satsa uppåt. Att ha målet att avla fram medelmåttor är väl inte vidare bra för rasen tycker jag.
Sen är det väl lite på hur pass överens man är med domarna om typen. Abbie kanske inte skulle kunna bli EC men i mina ögon är hon en britt med hög kvalitet på typen. Och många uppfödare håller med mig. Medan andra inte gör det.

Men som sagt, man ska ha visioner och man ska ju absolut sträva efter att föra rasen framåt på alla vis. Typ som temprament.

Kan ju tillägga att Funnys dotter var uppe i panelen där med!

O hon var ändå "bara" tredje snyggast i den kullen :D

funny.jpg

Bild på Funny!

Ska kanske tillägga att Funny o mina andra två burmor ägs av uppfödarna Pia-Pizzis. Men de bor hemma hos mig!

Ahh, jag antar att du träffade alla Bengaltokiga. :D
Jag har sett massor av underbara bilder på deras forum!:love:
Jag önskar att jag får en kisse som jag kan få åka på sådana strapatser med någon gång i framtiden! Annars får jag väl åka utan kisse (men inte lika roligt juh. :D)

Jag har faktiskt sluppit att åka ända ner till Slovakien..
Uppfödarna själva åkte dit och tog Funny med sig.

I mitt "avtal" på katterna så innebär det att ägarna/uppfödarna får visa katten på vilka utställningar de vill och även ta kattungar på dom när de vill. Under tiden så bor kisarna hos mig tills de är gamla o skruttiga o faller av pinn!

Passar på att visa mina andra två stjärnor med..

nagini4.jpg

Nagini.. Är Funnys dotter. Har numera bara ett halvt öra så hon ställs inte ut längre. (rymde o blev antagligen påkörd av en bil)

2.jpg

Nytillskottet.. Saphira! Funnys son är fader till henne så alltså Funnys barnbarn.

Finns det inte någon från Pia-Pizzi's här på buke?? :confused:
De har otroligt läckra katter hur som helst, jag ser ju ofta burmorna på utställning.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 179
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka