Sv: NU är försäljningen nära, hur tar man sig igenom det?
Hej!
Jag sålde min c-ponny för drygt två år sen pga. att jag väx ur henne och det var det jobbigaste jag någonsin gjort. Hon var min bästa vän och dessutom den första och hitills enda häst jag sålt. För att ta mig igenom det så var jag jätte noga med vem som kom och provred, jag vet inte hur många jag nekade på telefon eftersom jag bara ville att folk som verkade hästkunniga och trevliga skulle komma och prova henne. Dessutom hjälpte jag dem som red så mycket jag kunde. Jag fick också påminna mig själv när det kändes jobbigt varför jag sålde henne. Att det var för att jag var alldeles för stor, jag visste att hon skulle få det bättre hos en annan liten ryttare som kunde rida henne än hos mig. Sen tillslut hittade jag en jätte gullig tjej som jag sålde till. Det var jätte jobbigt när hon åkte och jag grät massor men vi hade skrivit in en prövotid på en månad så att jag han hälsa på henne. Detta gjorde att de hade rätt att lämna tillbaka henne och jag hade rätt att ta tillbaka henne under den månaden. Sen skrev jag även in i kontraktet att jag hade förköpsrätt om de skulle sälja henne.
Mitt tips är att noga gå igenom varför du säljer din häst? Om det är av ett bra skäl och att du vet att han kan få det bätte hos någon annan, påminn dig själv om det.
Var noga med vilka du låter komma och provrida och känns det inte bra låt dem inte rida längre. ¨
Jag tror att när du väl hittat rätt köpare kommer det kännas som ett bra beslut även om du kommer vara ledsen och sakna.
Lycka till!