Nu är dom tillbaka..

sannaaah

Trådstartare
...flugorna,getingarna,bromsarna,myggen,knotten alltså. Vad änvänder ni för flugmedel? För/nack-delar?
 
Sv: Nu är dom tillbaka..

Använder RB86. Har ej börjat me de än i år men det funkar bra:), men flughuvorna åkte på imorse!
 
Sv: Nu är dom tillbaka..

Provade ett flugspray (svart flaska) med bla tea-tree oil. Men det visade sig att hästen var mer rädd för det än flugorna:crazy: . Luktade som rengörningsmedel.. Så jag hoppas det kommer bra tips här!
 
Sv: Nu är dom tillbaka..

Renons (kräm + spray)
770010.jpg

den funkar bra :)

Sedan använder jag (fyra ess) hästsalva
Globus768950.jpg

Den är perfekt att ha under magen på hästen, mellan bakbenen och fram på bogen.

Sedan är nylanders hästkräm också bra, fast jag tycker den är äcklig så jag använder helst inte den :crazy:
 
Sv: Nu är dom tillbaka..

Använder RB86 med bra resultat. har redan börjat spraya hästen, och han har flughuva på sig.
 
Sv: Nu är dom tillbaka..

Använde Renons idag och den funkade inte ett dugg! Massa flogur bara efter nån timme..står ju att det ska hålla dom borta ca 12-18 timmar :smirk:
Jag hade en superbra spray förra året men kommer inte ihåg vad den hette!!
 
Sv: Nu är dom tillbaka..

sannaaah skrev:
Använde Renons idag och den funkade inte ett dugg! Massa flogur bara efter nån timme..står ju att det ska hålla dom borta ca 12-18 timmar :smirk:
Jag hade en superbra spray förra året men kommer inte ihåg vad den hette!!

Jag tycker att den funkar på min häst :)
Men annars så tar du Fyra ess, hästsalva och smetar på, den vill inte flugorna bita i ;)
 

Liknande trådar

R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 046
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 731
Senast: Linn-Nora
·
Hästvård Någon med erfarenheter av detta? En morgon för ca en vecka sedan hittade jag isisen full med nässelutslag (svenskfödda, EJ eksemhäst och...
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp