Nu är dom fyra veckor.

D

dannilall

Det har gått fyra veckor sedan dom föddes. De växer och frodas, eller rättare sagt, just nu ser det ut som om deras öron växer och resten står still. Alla fyra har fått parabolantenner på huvudet. Verkligen festligt.
HPIM0042.jpg

Sv: Nu är dom fyra veckor.

Ja, alla fyra. Men visst ser de roliga ut med sina stoooora öron. Öronen är det enda som har vuxit den senaste veckan.

åååh!! :love:
mina är nio veckor nu och river hela huset. har du fått kattungar förut?

Ja, tyvärr är det här andra kullen som skulle komma till våren. Pga olyckliga omständigheter så blev honan dräktig. Men visst är de små goa.

Är alla bokade? Aneka här på Buke är ju ute efter en långhårig kattunge. :)

Nej. Jag har ännu inte annonserat ut dem. Hon kan ta pm:a mig.

är det en devon och en cornish ? jag har 2 devon :love: :love: den ena ser fotfarande ut som E.T trots att han e gammal nu :angel: den andra är inte så typad med har "perfekt" päls.

Bägge är devon, två år gamla har dom blivit pojkarna å dom har bägge fått bra omdömmen på utställning trots "sommarpäls":D

vacker huvud sunny har :love: spot ocå :love: men ser inte lika "typad" ut på bilden, dock ser han bättre pälsad ut.

min ena är jättetypad men har väldigt dåligt med päls. den andra har fantastisk päls men sämre typ.

min uppfödare säger att oftast får man "det ena" eller "det andra" :crazy:

Sunny har kortare nos och är bredare i huvudet än spot, som är lite mer feminin i huvet han har dock bättre haka än sunny. Lite av sunnys huvud beror nog på britten i honom. Han är hyrbidavkomma;)
Men annars är dom nog ganska jämna men det är verkligen två olika katter, sunny är mindre och grövre, spot är jättestor och rangligare.

jag gillar sunnys öron/öron placering :love: har du köpt dom i gbg ? min ena är från mölndal (en stor hane på 5 kg, ej tjock. med väldigt mkt. typ men ganska dålig päls, eller saknad av päls :love: ) jag känner en uppfödare där som har gjort en del hybrid parningar.

har någon av dom allaren buri i sina stamtavlor ?

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
574
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka