Här finns några fler "så här tycker du"-frågesporter
:
SVT
SvD
DN
Aftonbladet
Testade de här själv (har ju som sagt inte bestämt mig
), så här kommer min recension
:
SVTs var bra upplagd, bonus att det var tydliga områden och att man såg hur många frågor det var i varje område! Finns också för och emot argument till varje fråga. Fick ett resultat som jag tycker stämmer med hur jag identifierar mig politiskt.
Aftonbladets var
väldigt snabb att klicka igenom. Hamnade ändå lika hur det blev i SVTs kompass. Bonus för att man får en pedagogisk "din plats i det politiska landskapet"-grafik, med vänster-höger, progressiv-konservativ axlar.
SvDs verkar väldigt buggig?
Fick den inte att funka i firefox eller chrome, så fick sparka igång explorer till slut! (
) Buggade ändå så jag inte kunde läsa alternativen i några rullistor på slutet förrän efter jag klickade i dem (tog ett tag att göra alla alternativ synliga genom att klicka mer eller mindre på måfå på skärmen
), och det är väldigt lätt hänt att klicka förbi resultatstaplarna man får sedan.
De verkar också ha enbart partier som redan kommit över spärren som alternativ? Resultatet kanske lite överraskande, men inte helsnett i alla fall.
(Tror den här också hade för och emot argument till frågorna, men inte helt säker. Går
inte tillbaka och försöker titta efter...)
DNs... Är det samma som SvDs? Den ser likadan ut - när jag äntligen fick den att dyka upp. Men jag lyckades aldrig ta mig förbi startbilden (inte ens i explorer!
), så jag vet inte...
Min slutsats: vill någon få hjälp att komma fram till var de står politiskt rekommenderar jag SVTs, men aftonbladets är väldigt snabb och man får en fin liten extragrafik på slutet också.