Nu är det snart slut...

A

Anteya

Klockan 14.30 i morgon somnar älskling in efter 18 fina år.
Han har ingen ork kvar längre så det är det minsta vi kan göra för honom. :cry:

Inte kunde vi tro att Sluggo, en blandras mellan Golden retriver/bordercollie, skulle ge oss så många år.
Vi köpte honom när jag var 6 månader gammal och har haft honom sen dess. Det blir verkligen som att förlora en familjemedlem. Han har ju alltid funnits där vid ens sida.

Nu hoppas jag att han får det bra. Kommer sakna honom så otroligt mycket.

R.I.P Sluggo:love::cry:

Haest

Haest

Sv: Nu är det snart slut...

Jag beklagar sorgen! Men himla kul att ni fått ha honom så länge!
*tröstkram*

Neej, alltid lika tråkigt när djur dör...:cry:
*massor med tröstkramar*
(från en som förlorade sin älskade 2-åring i mars:cry:)

Beklagar sorgen! Vi misste en av våra famjilemedlemar i våras efter lång tids kämpande och sjukdom, han blev bara 5år. Försök tänka på alla härliga år ni fått tillsammans. Han har garanterat haft världens bästa hundliv hos er, en hund som uppnår en sån hög ålder måste haft ett underbart hundliv!

Vila i Frid Sluggo!

Usch så tråkigt :cry: Men de kommer en dag då vi alla måste säga hej då till våra vänner, och de är alltid lika svårt.. Men att ni fick 18 år tillsammans, helt otroligt. Hoppas ja kommer få så lång tid med mina älsklingar oxå..

Många tröstkramar från mig..

Nu är det över. Det känns faktiskt bättre än jag trodde det skulle göra.

Det var otroligt jobbigt och se dem åka iväg i bilen men efter ett tag lugnade det ner sig.
Nu vet jag att han har det bra.

Veterinären berättade varför han inte riktigt orkat res sig några dagar och det var pga att han inte hade några muskler kvar i bakbenen, knappt.
Så det var verkligen dags nu.

Tack för erat stöd:bow::love:

Oj vad många år ni fick tillsammans, helt otroligt :)

Visst är det jobbigt och svårt att ta ett beslut, men när han blivit så gammal så har man ju ändå vetat att snart är det dax.
Jag tror det är därför du tycker det känns ganska så bra ändå.
Tänk, ni fick 18 år tillsammans :love:
Har ni haft kontakt med uppfödaren?

Vi har inte haft någon som helst kontakt med uppfödaren.
Vi fick honom från en av våra bekanta när hon haft honom i några månader i och med att hon fick barn och var ensamstående så det funkade inte med båda.

Ja, jag tro det har med saken att göra länge. Vi tänkte redan förra sommaren när hans hörsel gav med sig att det skulle bli hans sista sommar. Men han har varit pigg och frisk.

Ja, 18 år, det är egentligen otroligt. Jag har inte tänkt på det så värst men visst är det härligt egentligen:love:

ush nu sitter jag här och gråter..:cry: ush va blödig jag e! men otroligt att han levt så länge:love: och han va jättefin!:)

Nästan en gigantisk prestation att ha levt så länge , och ni måste ha skött honom väldigt bra :love:
Det kommer nog att bli tomt hos er ett tag nu.....

Ja, det kommer bli väldigt tomt här. :cry.
Känner att jag omedvetet kikar efter honom när jag till exempel går ut i köket, Tittar mot plasen där han hade sin matskål, osv.

Men tack:love: Känns välsigt bra att höra. :)

Vad söt han var...
Säger som så många andra, han måste ha levt ett otroligt underbart hundliv! :love:
Hur gamla kan hundar bli egentligen?
*tröstkram*

taack:love::love:

Jadu, det är inte så vanligt att stora hundar blir sådär gamla.
Men jag könner till en liten hund, minns ej ras, som blev 22 år.
Väldigt ovanligt men. :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 860
M
Hundhälsa hej. Jag har en Blandras Australian Shepherd/Bordercollie hund som är otroligt hyperaktiv. Jag är 18 år och bor på internatskola som...
2
Svar
25
· Visningar
4 715
Senast: peace
·
Småbarn Hoppas att detta är en ok tråd. Skulle vilja hedra Elton och hans familj för den oerhörda kamp de gått igenom. Dessvärre har historien...
Svar
19
· Visningar
2 206
Senast: LitenIsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka