Nu är det gjort!

Tassetass

Trådstartare
Nu är lillgrynet kastrerad. :D Det avlöpte utan större komplikationer, om än hon tog en hel del resurser i anspråk när de skulle sticka henne för det tänkte hon INTE ställa upp på. Det är fascinerande hur en liiiiten katt på drygt 3 kg kan vara till sånt besvär. :crazy:

Själva operationen gick jättebra och när jag hämtade henne hade det gått ungefär 5 timmar sen hon lämnade bordet. Hon satt upp i buren med vidöppna ögon och verkade helt med i matchen. Vet. sa att hon hade vaknat ovanligt fort för att vara så pass gammal. Men det visade sig vara spel för galleriet, för när vi kom hem tog hon två steg utanför buren innan hon la sig platt på golvet och sov i ungefär 6 timmar. :D

Nu idag är hon pigg och glad, precis som vanligt, och låter faktiskt bli stygnen. Hon har säkert gnagt på dem under natten, men då de sytt med stål (?) så får hon inte upp dem så hon har nog gett upp. Vi ska in igenom 10 dagar för att ta bort stygnen, för jag tänker INTE riskera livet för det. :rofl:

Det är så skönt att det äntligen är gjort... Inga mer p-piller, ingen risk för bäbisar om hon skulle råka smita ut och ingen risk för livmoderknas längre fram. Lätt värt de ynka 750 kronorna det kostade!

Kastrering is the shit, alltså. :D

Sv: Nu är det gjort!

Lite? :angel: Hönsmamma? Jag? :angel: Hon har ju redan hållt på att dö ifrån mig en gång, så jag är lite extra nojjis med henne. :crazy:

Har hon sluppit den förnedrande tratten !?

Mina damer fick tratt och det var ju utan överdrift helt förskräckligt tyckte de ! Jag lyckades dock ha tratten på till stygnen skulle tas.

Nope, ingen tratt! :) Hon är dessutom snäll och låter bli stygnen, i alla fall när jag ser. :D

750kr??? :eek: :eek: :eek: Är det så billigt?? Va SJUKT! Jag som sitter här och undrar när vi ska ha råd med våra missar.. Eller ja, förhoppningsvis bara en av dem.

Vart bor du?? :angel:

I Piteå. :D Djurkliniken här har valt att pressa priserna för kastrering för att uppmuntra folk till att kastrera. Man får till och med mängdrabatt. ;) Underbart tycker jag. :)

Jag ringde precis en klinik här och de trodde vi tog 1200:- men det visade sig ligga på bara 950:-! :eek:

Så nu ska här bokas tid. :D Ska bara kolla upp en veterinär till. Vad använder de för maskiner o grejer? Har en veterinär bara 10 min hemifrån oss på landet och han är så himla bra. Men han har kliniken hemma på gården och jag vet inte vad han har för grejer där, om han kan utföra en sån operation. Vad tror ni? Fick inte tag på han nu.

Nu är min lill-tjej också kastrerad!

Hon skötte sig exemplariskt och fick en komplimang att hon var så snäll att ha och göra med !:) Jag är såå stolt!

Allt hade gått bra, och jag hoppas verkligen att hon låter bli stygnen :devil:

Här kostade det 760 :-, hämtade henne efter 2 timmar.

Liknande trådar

N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 131
Senast: kebabbert
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama