Kassiopeja
Trådstartare
... ja iaf i hundens näsa. Min Boxer rosslar, snörvlar och nyser och har sig (och säg nu inte att det är normalt för en Boxer... :smirk: ). Det är rätt lugnt när hon är inne, men så fort hon rör sig mycket eller när vi går ut så blir det värre. Näsan rinner inte, (iaf inte något färgat), och ögonen har inte klibbat igen men hon harklar sig och drar runt nåt i nosen och det låter för hemskt, som om hon håller på och kvävs i snor eller så? Hon är helt enkelt riktigt rejält förkyld.
Eftersom det här är första gången för mig, (och henne), med att en hund är så här förkyld så inser jag att jag inte har en aning om vad man "gör åt sånt" på hundar? Det enda jag vet är att hon absolut inte ska hälsa på andra hundar nu och att hon inte kan smitta mig, men att jag förmodligen har smittat henne... Räcker det med mycket vila, undvika fysisk aktivitet, undvika att vara utomhus i största möjliga mån och kanske ha ett täcke på när hon måste ut? Eller är det bara trams att undvika att vara ute? I vilket läge är det dags att kontakta veterinär?
/JES
förstahundsägare - javisst!
Eftersom det här är första gången för mig, (och henne), med att en hund är så här förkyld så inser jag att jag inte har en aning om vad man "gör åt sånt" på hundar? Det enda jag vet är att hon absolut inte ska hälsa på andra hundar nu och att hon inte kan smitta mig, men att jag förmodligen har smittat henne... Räcker det med mycket vila, undvika fysisk aktivitet, undvika att vara utomhus i största möjliga mån och kanske ha ett täcke på när hon måste ut? Eller är det bara trams att undvika att vara ute? I vilket läge är det dags att kontakta veterinär?
/JES
förstahundsägare - javisst!