Nu är det dax!

Ciindy

Trådstartare
Om 1 timma far jag och vovven mot våran första officiella agility tävling ;) Tävlingen är 20 mil bort och i ridhus (han har aldrig varit inne i ett:eek:), Undra hur reaktionerna blir på min agilityhund (6 årig norrbottenspets), det brukar vara kul att höra.

Men just nu känner jag mig som en blanding av dessa: :D:confused::eek::love::smirk:

Sv: Nu är det dax!

Haha, tack :bump: Många som skrivit här :devil:

Men det har gått bra diskade oss från 2 lopp och klarade 2 lopp med en hel del fel, men jag är nöjd :p

Sen reaktionena på min såkallade "felfärgade" nobs på agility tävling har ju varit både positiva och negativa, som vanligt:smirk:

Alltid spännande med första tävlingen!
Kul att du är nöjd, det är ju det viktigaste.

6 år :p han är sen med sin första start men vi lät agilityn ligga på is mellan han var 1,5 till 5 år, vi var inte riktigt överens då. Men nu har vi tagit upp den och jag tycker att det går riktigt bra för att ha en hund som inte är "avlad" för agilityn. Tyvärr var han inte riktigt på hugget i helg och var lite seg, men förhoppnings vis går det bättre nästa gång. Sen är han ju iof inte en ras med farten i blodet så att säga. :D

Okej, men är inte det en jaktras igentligen? :angel:

Snart ska vi börja vår nybörjarkurs nästa månad, (Lääängtar :D)

Japp en jaktras rakt igenom. Han är ju jakthund på hösten men är agility hund resten av året. Vi får ju en hel del komentarer om att ha en jakthund på agilitytävling, tyvärr en hel del negativa :mad:

Äsch, det är ju lite spännande med en jaktras på agilitybanorna :D

Så här trött var vovven efter en agility helg:

18664763.jpg

Det är extremt tröttsamt och sova borta och vara på tävlingsplatsen hela dagarna tycker både jag och vovven :D

Japp en jaktras rakt igenom. Han är ju jakthund på hösten men är agility hund resten av året. Vi får ju en hel del komentarer om att ha en jakthund på agilitytävling, tyvärr en hel del negativa :mad:

Äsch vad fjantigt:mad:. Jag har borderterriers som både jagar och tävlar diverse hundsporter (bla agility). Då dom är som bäst!

HejjaHejja!

Gilly

Nämen ååh jag var ju där på lördagen och tittade då jag bor i Haparanda! :D Vad hade du för koppel och halsband på din vovve? Kommer ihåg en hund som såg ut som din men kan inte avgöra om det var din hund jag såg eller någon annans, kommer bara ihåg hur kopplet och halsbandet såg ut! :o

Jag var och kollade när min hunds uppfödare var där och tävlade med min hunds mamma, hade även med min jycke! :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej alla bukare! (Ja, detta är tyvärr en till rastråd ;)) Läget är sådant att jag är på jakt efter rasen för mig, eller nått sånt, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 594
Senast: Explorer
·
Hundhälsa Jag har en fråga. Kanske kan ses som underlig, men. Jag undrar ändå, när jag inte får något riktigt grepp från veterinär. Min hund...
Svar
3
· Visningar
5 378
K
Hundhälsa Halloj! känner bara att jag måste få dela med mig de här, känns bara så fruktansvärt hemskt och onödigt... :cry: vi tar de från början...
2
Svar
28
· Visningar
4 521
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 225
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka